خبرگزاری کار ایران

نشست اقتصادهای نوظهوربه نتیجه رسید؛

تشكیل بانك جدید توسعه گروه بریكس

asdasd
کد خبر : ۵۸۵۸۸

كشورهای عضو بریكس موافقت خود را با تاسیس این بانک جدید توسعه اعلام كرده اند. /سرمایه اولیه مطلوب برای تشکیل این بانک را 100 میلیارد دلار اعلام و تاكید شده كه وزیران دارایی و روسای بانک های مرکزی کشورهای عضو بریکس برای تاسیس این بانک با یکدیگر همکاری كنند.

رهبران اقتصادهای نو ظهور در جریان نشست گروه بریکس رسما با تشکیل بانک جدید توسعه موافقت کردند.

به گزارش ایلنا،رهبران اقتصادی های نوظهور آفریقای جنوبی، برزیل، روسیه، هند و چین عصر روز چهارشنبه در بندر جنوبی دوربان بیانیه منتشر كردند كه بر مبنای آن ضمن بر چالش کشورهای در حال توسعه برای پیشبرد طرح های زیربنایی شان با توجه به محدود بودن منابع مالی و سرمایه گذاری مستقیم خارجی، تاكید شده است.

دراین بیانیه با برشمردن توافقات صورت گرفته در نشست روز سه شنبه گذشته وزیران دارایی کشور های عضو بریکس آمده است: پیرو گزارش وزیران دارایی مان، ما نیز تاسیس بانک توسعه را اقدامی عملی و ماندگار بشمار می آوریم.

براساس این بیانیه كشورهای عضو بریكس موافقت خود را با تاسیس این بانک جدید توسعه اعلام كرده اند.

در این بیانیه، سرمایه اولیه مطلوب برای تشکیل این بانک را 100 میلیارد دلار اعلام و تاكید شده كه  وزیران دارایی و روسای بانک های مرکزی کشورهای عضو بریکس برای تاسیس این بانک با یکدیگر همکاری كنند.

پیش از این اعلام شده بود که بانک توسعه بریکس که آفریقای جنوبی مایل به میزبانی آن است،قصد دارد با سرمایه اولیه برابر با 50 میلیارد دلار یا به عبارت دیگر ده میلیارد دلار به ازای هر کشور تشکیل شود.

این بانک قرار است هزینه طرح های زیربنایی اعضای بریکس و نیز کشورهای در حال توسعه به ویژه در قاره آفریقا را فراهم کند.

پنجمین نشست رسمی سران بریکس روز چهارشنبه با حضور رهبران پنج قدرت در حال ظهور اقتصادی جهان، آفریقای جنوبی، برزیل، روسیه، هند و چین با حضورˈژاکوب زوما ، دیلما روسف ، شی جین پینگ ، مان موهان سینگ  و ولادیمیر پوتین، روسای  جمهوری آفریقای جنوبی، برزیل، چین، هند و روسیه تشكیل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز