خبرگزاری کار ایران

غلامرضا تاجگردون در گفت‌وگو با ایلنا:

ذخایر طلای بانك مركزی با افت قیمت جهانی كاهش نمی‌یابد

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۸۲

قیمتی که بانک مرکزی طلای مورد نظر را خریداری کرده است؛ فعلا با قیمتی كه خریداری كرده فاصله زیادی دارد لذا می‌توان گفت که این نهاد پولی تصمیم درستی اتخاذ کرده است.

نایب رئیس كمیسیون برنامه و بودجه، با بیان این كه دولت باید بعد از تصویب لایحه بودجه 92، به قانون پایبند باشد، از تصویب اصلاحاتی در كلیات لایحه بودجه 92 خبر داد.

غلامرضا تاجگردون در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص کلیات لایجه بودجه 92 اظهار داشت: این لایحه در صورت عدم تصویب در صحن به کمیسیون تلفیق رفته و در آنجا با ارائه اصلاحاتی به دولت ارسال می شود.

وی در پاسخ به این سوال که اظهاراتی ضد و نقیض مقامات دولتی در خصوص اینکه دولت دیگر اصلاحیه ای در این خصوص ارائه نمی دهد تصریح کرد: دولت باید بر اساس قانون عمل کند و غیر از این نوعی تخطی از قانون و بر خلاف مصالح نظام و کشور خواهد بود.

بانك مركزی ضرر نكرد

غلامرضا تاجگردون در پاسخ به این سئوال كه با كاهش قیمت جهانی طلا  آیا بانك مركزی متضرر شده است، گفت: بانک مرکزی تبدیل منابع خود به طلا را به لحاظ بحران اقتصادی جامعه جهانی و به دلیل ازدست ندادن سبد دارایی های خود به خصوص در حوزه خارجی انجام داده است.

وی افزود: در حال حاضر هنوز قیمتی که بانک مرکزی طلای مورد نظر را خریداری کرده است؛ فعلا با قیمتی كه خریداری كرده فاصله زیادی دارد لذا می توان گفت که این نهاد پولی تصمیم درستی اتخاد کرده است.

نماینده مردم گچساران اظهار داشت: سبد دارایی های بانک مرکزی ترکیبی از طلا،سهام و ارز است و به دلیل اینکه بازار سهام متزلزل ترین بازارها در شرایط کنونی و در چند سال گذشته بوده است و همچنین ارز موجود نیز به علت شرایط تحریمی بلوکه شده بود تنها مولفه ای که می توانست سبد دارایی های بانک مرکزی را در حالت تعادل نگه دارد خریداری طلا آن هم با قیمت خیلی پایین بود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:خریداری طلا از سوی بانک مرکزی در سال های گذشته استراتژی نبوده بلکه تصمیمی ناشی از الزام بوده است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز