خبرگزاری کار ایران

عباش هشی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

اتاق ارزی رانت ساز است

asdasd

این امر موجب می‌شود که صادر کنندگان ارز را به واردکننده‌ای که مایحتاج کشور را وارد می‌کند در سیستمی که خود با اختیار و طیب خاطر انتخاب کرده است، بفروشد.

«اتاق ارزی رانت ساز است، زیرا بازاری که در انحصار حاکمیت و در قاعده دولت قرار بگیرد، عرضه و تقاضا در آن رقابتی نخواهد بود، بلکه تخصیص ارز به صورت محدود و براساس رانت و انحصار ارائه می‌شود.»

عباس هشی، کار‌شناس ارشد اقتصادی ضمن بیان این مطلب به ایلنا گفت: مادامی که تخصیص ارز به صورت محدود و در قالب قاعده حاکمیتی ارائه و عرضه شود نمی‌توان بحران ارز را کنترل و شفاف سازی کرد.

به گفته وی تجربه تخصیص ارز نشان داده است که محدودیت و در انحصار گرفتن ارز در بدنه دولت نه تنها نیاز بازار جوابگو نیست بلکه به التهاب بازار دامن می‌زند.

به اعتقاد این کار‌شناس بازار سرمایه راه اندازی اتاق ارزی باعث چند نرخی شدن ارز و همچنین شکاف بسیار زیاد بین نرخ رسمی و نرخی که دولت مدنظر دارد خواهد شد.

هشی تصریح کرد: رقابت دراین بازار کاملا از بین خواهد رفت و آنچه که باقی می‌ماند تلاطم و نابسامانی در بازار خواهد بود.

وی اضافه کرد: این امر موجب می‌شود که صادر کنندگان ارز را به واردکننده‌ای که مایحتاج کشور را وارد می‌کند در سیستمی که خود با اختیار و طیب خاطر انتخاب کرده است، بفروشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز