خبرگزاری کار ایران

دکتر حسن سبحانی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

ارز ۲۴۵۰ تومانی بر خلاف اهداف تولید است

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۷۰

‌به ظاهر در حال حاضر نرخ ارز ۲ هزار و ۴۵۰ تومان تعیین شده از سوی کمیسیون تلفیق و براساس پیشنهاد دولت در لایحه بودجه ۹۲ غیرقابل توجیه بوده چرا که این نرخ همین نرخ مبادله‌ای است و نمی‌تواند تولید و اشتغال را در کشور شکوفا سازد.

کاندیدای ریاست جمهوری مرحله یازدهم گفت: نرخ ارز محاسبه شده (۲ هزار و ۴۵۰ تومان) که از سوی کمیسیون تلفیق به تصویب رسیده برخلاف جهت حمایت از تولید و اشتغال بوده است.
دکتر حسن سبحانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص تعیین نرخ ارز در لایحه بودجه سال ۹۲ اظهار داشت: تعیین نرخ ارز در شرایط فعلی باید به سمت تولید و اشتغال سوق داده شود چراکه اصلی ترین و جوهری‌ترین برنامه در شرایط فعلی اقتصاد کشور است.
به گفته سبحانی همیشه تعیین نرخ ارز براساس اهدافی از پیش تعیین شده مشخص می‌شود مثلا تعیین نرخ ارز برای کسب افزایش درآمد دولت به صورت نرخی متفاوت مشخص می‌شود و یا اگر در جهت توسعه صادرات باشد باز نرخ ارز به صورتی کاملا متمایز از دیگر اهداف تعیین می‌شود.
این کار‌شناس اقتصادی تصریح کرد: ‌به ظاهر در حال حاضر نرخ ارز ۲ هزار و ۴۵۰ تومان تعیین شده از سوی کمیسیون تلفیق و براساس پیشنهاد دولت در لایحه بودجه ۹۲ غیرقابل توجیه بوده چرا که این نرخ همین نرخ مبادله‌ای است و نمی‌تواند تولید و اشتغال را در کشور شکوفا سازد.
کاندیدای ریاست جمهوری مرحله یازدهم تصریح کرد: در شرایطی که اقتصاد کشور با تحریم اقتصادی مواجه است و از سوی دیگر کشور به شدت نیازمند اشتغال و توسعه است تعیین نرخ ارز در راستای تولید می‌تواند تا حدودی کشور را از نقاهت بیماری هلندی خارج سازد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز