خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل صندوق مهر امام رضا اعلام کرد:

واگذاری ۵۲ هزار کارت خرید اعتباری به کارگران/ وام خود اشتغالی ۲۰ میلیون تومان شد

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۱۹

وام خود اشتغالی ۲۰ میلیون تومان شده/امسال ۹ هزار میلیارد تومان برای اشتغال در نظر گرفته شده اس/از سال ۸۵ تا ۹۱ بیش از ۶۷۰ هزار فرصت شغلی با پرداخت ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان وام ایجاد شده است.

مدیر عامل صندوق مهر امام رضا با اشاره به اینکه سال ۸۵ بیش از ۲۵ هزار شغل ایجاد شد گفت: این آمار در سال‌های بعد افزایش یافت تا جایی که در سال گذشته نیز ۱۱۶ هزار شغل تومان با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان ایجاد شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی حسین‌نژاد در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار داشت: وام خود اشتغالی ۲۰ میلیون تومان شده، ‌گفت: امسال ۹ هزار میلیارد تومان برای اشتغال در نظر گرفته شده است.
به گفته حسین‌نژاد از سال ۸۵ تا ۹۱ بیش از ۶۷۰ هزار فرصت شغلی با پرداخت ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان وام ایجاد شده است.
وی یکی از ویژگی‌های صندوق را پرداخت تسهیلات به مناطق محروم و نیز ارائه خدمات در کل کشور دانست و عنوان کرد: سال ۸۶ و ۸۹ حدود ۲ هزار روستا محروم انتخاب شده و تسهیلات پرداخت شد که این رویکرد نیز امسال ادامه خواهد یافت.
حسین‌نژاد تاکید کرد: قبل از پرداخت وام به افراد، صلاحیت متقاضیان در سه سطح، قبل و حین پرداخت و بعد از آن نظارت می‌شود و تاکنون بیش از ۸۰ درصد طرح‌های ایجاد شده فعال هستند و ۵ درصد متقاضیان نیز در اول کار به دلیل مشاهده سطح نظارت صندوق از دریافت وام منصرف شدند.
حسین‌نژاد افزود: ۱۰ درصد پروژه‌های موجود به دلیل نوسانات بازار و اقتصاد با مشکل مواجه شده و شکست می‌خورد که امسال نیز برای این موضوع برنامه ویژه داریم و همچنین ۵ درصد نیز به دلایلی از طریق مسائل حقوقی پیگیری می‌شود.
مدیر عامل صندوق مهر امام رضا با بیان اینکه سه رویکرد و دیدگاه در بحث اعتبارات خرد در دنیا وجود دارد اظهار داشت: مدل پرداخت اعتبارات خرد با دیدگاه اقتصاد آزاد و رقابتی اکنون در ویرجینیای غربی آمریکا انجام می‌شود که کاری شبیه به صندوق امام رضا است و مزیت آن پرداخت تسهیلات آسان براساس اعتبارات خرد است.
وی ادامه داد: دیدگاه دوم موضوع اعتبارات دولتی است که دولت‌ها براساس شرایط به پرداخت تسهیلات خوداشتغالی اقدام می‌کند که این کار نیز در کشور انجام شد و موفق عمل نکرد. گفت: صندوق مهر امام رضا در سال ۸۹ به میزان۹۰۰ میلیاردتومان اعتبار پرداخت کرده در سال ۹۰ این رقم به ۱۰۰۰ میلیارد تومان رسید و در سال ۹۱ رقم ۷۰۰ میلیارد تومانی را در پرداخت تسهیلات داشته‌ایم.
حسین‌نژاد اظهار داشت: صندوق مهر امام رضا (ع) یک موسسه مالی و اعتباری زیر نظر دولت است که هیات امنای آن به طور کل طبق قانون صندوق‌های اجتماعی تشکیل شده است و در واقع صندوقی است که مخصوص افرادی تشکیل شده که نمی‌توانند براساس شاخص بانک‌ها وام دریافت کنند و در واقع از قوانین و مقررات خشک بانکی فاصله داریم اما سعی داریم تمام ضوابط بانک مرکزی را رعایت کنیم.
وی در ادامه افزود: ارتباط خوبی بین صندوق مهر امام رضا و بانک قرض الحسنه مهر ایران شکل گرفته بود و ما به شبکه شتاب وصل شدیم و البته در برخی طرح‌ها مشارکت کردیم.
مدیر عامل صندوق مهر امام رضا همچنین گفت که قرار است به عنوان صندوق قرض الحسنه ویژه‌ای از بانک مرکزی مجوز بگیریم.
مدیرعامل صندوق مهر امام رضا (ع) گفت: به دنبال گرفتن مجوز از بانک مرکزی هستیم تا به صورت یک صندوق اعتباری اجتماعی کار کنیم.
واگذاری ۵۲ هزار کارت خرید اعتباری کارگران

حسین‌نژاد از پرداخت ۵۲ هزار کارت اعتباری به کارگران خبر داد عنوان کرد: اعتبار این کارت‌ها ۱. ۵ میلیون تومان بوده و در ۹ استان براساس شرایط و ضوابط به کارگران واگذار خواهد شد.
وام ۲ هزار میلیاردی به روستا

مدیرعامل صندوق مهر امام رضا از پرداخت تسهیلات به ۱۰۰۰ روستا با همکاری دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری خبر داد و گفت: شعار هر روستایی یک بنگاه اقتصادی در دستور کار است و ۱۰۰ میلیون تومان برای هر روستا در نظر گرفته شده که تا ۲۰۰ میلیون تومان نیز افزایش می‌یابد که در بخش‌های مشاغل خانگی و خود اشتغالی و ایجاد شرکت‌های تعاونی با ایجاد بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
وام خود اشتغالی ۲۰ میلیون تومان شد

وی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد کل اعتبارات طرح‌های کارآفرینانه پرداخت می‌شود عنوان کرد: امسال براساس تورم در کشور مشاغل خانگی از ۳ میلیون به ۵ میلیون و خود اشتغالی در شهرهای کوچک از ۱۰ میلیون به ۱۵ میلیون و در شهرهای بزرگ به ۲۰ میلیون افزایش یافته است.
وی افزود: ما در سال ۸۹ نیز ۹۰۰ میلیارد تومان و در سال ۹۰ نیز همین مبلغ را وام پرداخت کرده‌ایم درحالی که در آن سال‌ها انتخاباتی وجود نداشت.
حسین‌نژاد خاطرنشان کرد که این وام‌های خود اشتغالی به قشر بیکار بسیاری از زندگی‌ها را نجات داده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز