خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر اقتصاد:

نیاز مالی صنعت نفت 200 میلیارد دلار است

کد خبر : ۶۸۴۱۷

سرمایه گذاری های منابع داخلی شرکت های نفت و گاز از سال های 1384 تا 1389 حدود 70 میلیارد دلار از محل منابع خارجی و از سال های 1385 تا 1390 حدود 43 میلیارد دلار بوده است.

معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی، نیاز صنعت نفت تا افق 1404 را 500 میلیارد دلار و تا پایان برنامه پنجم توسعه را 200 میلیارد دلار اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، داود منظور در مراسم هم اندیشی صندوق پیمانکاران، سازندگان و مهندسین مشاور صنایع احداث و انرژی، اظهار کرد: با توجه به این که ما در صنعت نفت با سایر تولیدکنندگان انرژی در منطقه و جهان در رقابت هستیم و هم اکنون فعالیت در میادین مشترک نفت و گاز به ضرر ما پیش می رود، صندوق های سرمایه گذاری نقش ویژه ای را می توانند به عهده داشته باشند.

به گفته وی، در حال حاضر توسعه پروژه های نفت و گاز به دو بخش فناوری ها و تجهیزات روز دنیا و منابع مالی نیاز دارد که با تنگ تر شدن حلقه تحریم ها، مشکلاتی برای تامین این دو بخش ایجاد شده است.

منظور با اشاره به این نکته که مهمترین مساله در اجرای پروژه های مرتبط با بهره برداری، استحصال و استخراج منابع نفت و گاز، تامین منابع مالی است، افزود: سرمایه گذاری های منابع داخلی شرکت های نفت و گاز از سال های 1384 تا 1389 حدود 70 میلیارد دلار از محل منابع خارجی و از سال های 1385 تا 1390 حدود 43 میلیارد دلار بوده است.

معاون وزیر اقتصاد خاطرناشان کرد: به طور میانگین سالانه 20 میلیارد دلار در صنعت نفت و گاز سرمایه گذاری شده است که این میزان پاسخگوی نیازهای ما در طرح های توسعه ای نبوده است از این رو برخی از طرح ها به دلیل کمبود منابع مالی با رکود مواجه شدند.

وی افزود: با توجه به محدودیت ها، طرح صندوق پیمانکاران، سازندگان و مهندسین مشاور منایع احداث و انرژی ایده ای مناسب است که می تواند به اجرای پروژه های مشارکتی عمومی و خصوصی در طرح های انرژی کمک کند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز