خبرگزاری کار ایران

حسین راغفر در گفت و گو با ایلنا:

كنترل تورم با تعیین سیاست های ارزی مناسب امكان پذیر است

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۱۳

دولت آینده اصلاح نظام بانكی و توسعه بخش تولید کشور را باید در دستور كار خود قرار دهد/مشکل اصلی ما این است که سرمایه گذاری های ناکافی به نسبت فضای کار داشتیم که ثمره آن همین تورم بود.

حسین راغفر، معتقد است: تورم با تبیین سیاست های ارزی كنترل می شود و لذا دولت آینده اصلاح نظام بانكی را باید در دستور كار خود قرار دهد.

استاد دانشگاه الزهراء در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، گفت: مشکل اصلی ما این است که سرمایه گذاریهای ناکافی به نسبت فضای کار داشتیم که ثمره آن همین تورم بود.

وی افزود: واقعیت این است که تورم تنها با مقررات و تعیین سیاستهای ارزی کنترل نمی شود. باید فضای کسب و کار اصلاح شود به نحوی که ظرفیت های تولید در کشور بالا برود.

به گفته راغفر، اصلی ترین مسئله باید اصلاح فضای کسب و کار باشد و نظام بانکی ما باید به نحوی اصلاح شود که منابع تهیه شده از سوی بانکها توسط خود بانک سرمایه گذاری نشود و با عدالت در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد.

این اقتصاددان تصریح كرد: ما باید بصورتی ملموس، فرصتهایی را برای سرمایه گذار ایجاد کنیم. برخی از منابع قدرت مالی در کشور ما دسترسی سهلی به بانکهای کشور دارند و همیشه به ارز مرجع دسترسی دارند و در بسیاری از مالیاتها معافیت دارند و این منطبق با عدالت اقتصادی نیست.

حسین راغفر با اشاره به اولویتها و برنامه هایی که در حوزه اقتصاد باید در دستور کار دولت یازدهم قرار گیرد، اظهار کرد: دولت یازدهم باید بنیان های تولید در کشور را احیا کند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: تولید می تواند عامل اشتغال باشد و اشتغال عامل افزایش درآمد و این منجر به کاهش فاصله بین عرضه و تقاضا شده و تورم را می شکند.

راغفر گفت: در مجموع، اصلی ترین برنامه دولت باید هدف گیری برای توسعه بخش تولید کشور باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز