خبرگزاری کار ایران

كرد زنگنه در گفتگو با ایلنا:

انتظار مردم رشد اقتصادی همراه با عدالت اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۹۴

البته ما باید ببینیم مشكلاتی كه در گذشته داشته ایم چه بوده است چه كارهایی باید انجام دهیم چه اهدافی داشته ایم برنامه ها سیاست ها و خط مشی های ما چه بوده است و مشكلات و چالش های ما در این زمینه ها چیست؟

رییس اسبق سازمان خصوصی سازی گفت: انتظار مردم رشد اقتصادی همراه با عدالت اجتماعی است.

غلارضا حیدری كرد زنگنه، رییس اسبق سازمان خصوصی سازی در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: انتظاری كه كلا مردم یك كشور از دولت خود دارند این است كه جدا از مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، اساسا در حوزه اقتصادی دولتشان بتواند رشد اقتصادی همراه با توسعه اقتصادی برایشان داشته باشد كه در حقیقت مردم به دنبال  رشد اقتصادی همراه با عدالت اجتماعی هستند.

وی افزود: البته ما باید ببینیم مشكلاتی كه در گذشته داشته ایم چه بوده است چه كارهایی باید انجام دهیم چه اهدافی داشته ایم برنامه ها سیاست ها و خط مشی های ما چه بوده است و مشكلات و چالش های ما در این زمینه ها چیست؟

كرد زنگنه خاطر نشان كرد: یكی از مواردی كه مردم از دولت انتظار دارند این است كه دولتشان در چارچوب برنامه حركت كند در این میان ما یك برنامه چشم انداز 20 ساله در كشور داریم و  یك برنامه 5 ساله توسعه كه هم اكنون در برنامه پنجم توسعه هستیم و بودجه هم برنامه یك ساله كشور است كه در حقیقت برنامه ریزی به بودجه ریزی ختم می شود و بودجه ریزی ما باید بر اساس برنامه های ما باشد چرا كه بودجه و برنامه با هم ارتباط دارند و با هم لینك هستند.

وی گفت: اهدافی كه در بودجه پیگیر آن هستیم باید به عنوان سیاست های مالی ما باشد ما سیاست های مالی داریم و پولی كه معمولا در بودجه می ایدو  شامل درآمدهای دولت مالیات های دولت و هزینه های دولت است.

كرد زنگنه افزود: ابتدا انتظاری كه از دولت می رود این است كه به برنامه كشور و قانون برنامه احترام بگذارد و بودجه ریزی و بودجه ها را برای رسیدن به اهداف برنامه تنظیم كند به طوری كه بتوانیم به اهداف برنامه دست پیدا كینم به عنوان مثال در هندوستان از سال 1952 تا سال 1990 میلادی هفت برنامه توسعه اجرا شد كه در هر برنامه مدل های رشد هندوستان را مشخص كردند و دولت بر اساس آن حركت كرد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز