خبرگزاری کار ایران

تعیین نرخ ارز توسط شورای عالی پول غیر قابل قبول است

بهمنی: تعیین سیاست‌های ارزی برعهده ماست و نیازی به مصوبه مجلس ندارد

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۹۱

مسایل بانك مركزی محرمانه است و واگذاری تعیین نرخ ارز به شورای پول و اعتبار از نظر اصولی درست نیست كه بخواهیم هر هفته به مجلس برویم و تمام اتفاقات را گزارش دهیم.

رییس كل بانك مركزی، تعیین نرخ ارز را یكی از وظایف اصلی این نهاد بزرگ پولی دانست و نسبت به اعلام تعیین نرخ ارز بر اساس مصوبه مجلس توسط شورای عالی پول و اعتبار واكنش نشان داد و گفت: این امر اصولی نیست و از ابتدای تاسیس بانك مركزی، تعیین سیاست‌های ارزی و پولی كشور با این بانك بوده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا، در حاشیه بیست و سومین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی، بهمنی در جمع خبرنگاران افزود: مسایل بانك مركزی محرمانه است و واگذاری تعیین نرخ ارز به شورای پول و اعتبار از نظر اصولی درست نیست كه بخواهیم هر هفته به مجلس برویم و تمام اتفاقات را گزارش دهیم.
وی ادامه داد: از ابتدای تاسیس بانك مركزی، تعیین سیاست‌های ارزی و پولی كشور با این بانك بوده، ضمن این كه شورای پول و اعتبار شورایی است كه تعداد زیادی در جریان كار آن قرار می گیرند و علاقه نداریم خیلی از این مسایل را گزارش دهیم.
وی در خصوص افزایش نرخ سود بانكی نیز گفت كه این امر آثار منفی به همراه دارد، درحالی كه ما در پی كاهش تورم هستیم.
بهمنی در مورد اسامی ۱۰ مدیر متخلف بانكی گفت: این بار اسامی آنها را اعلام نكردیم، اما از مدیران موسسات و بانكها بودند. در هیات عامل موسسات مالی و اعتباری و مدیران میانی نیز تخلف هایی صورت گرفته كه در صورت تكرار، اسامی آنها اعلام می‌شود.
رئیس كل بانك مركزی، گران فروشی را خارج از حطیه وظایف بانك مركزی اعلام كرد و گفت: كالایی كه با نرخ مرجع وارد شده، دلیلی ندارد با نرخ مبادله ای به فروش برسد و این مصداق گران فروشی است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز