خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خبر داد/ بخش پایانی

37 شركت به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد/مشكل همسان‌سازی مستمری‌ها در حال رفع است

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۰۸

چكیده: موقعی که من سازمان تامین اجتماعی را در اختیار گرفتم، سرمایه بانک رفاه 400 میلیارد تومان بود، ولی الان در حدود 2 هزار میلیارد تومان سرمایه این بانک است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در توصیف عملکرد خود در این سازمان گفت: بعد از ورود من به تامین اجتماعی ما حتی یک روز تاخیر در پرداخت حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان نداشتیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید مرتضوی در ادامه نشست خبری خود با خبرنگاران در مورد قانون همسان سازی حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی گفت: ما یک کارگروه تشکیل دادیم که از همه فعالان این حوزه اعم از نمایندگی کانون بازنشستگان، اعضای صنف، مسئولین سازمان تامین اجتماعی و... عضو هستند که بعد از بیش از 10 جلسه کار کارشناسی امیدواریم تا یکی دو هفته آینده نتیجه نهایی این بررسی ها اعلام شود و این مشکل قدیمی نیز رفع شود.

وی افزود: در فروردین ماه امسال ما 450 میلیارد تومان تدارکات داشتیم که با این تدارکات بیش از 50 درصد سهام ذوب آهن اصفهان را خریدیم که ابتدا 20 درصد به صورت نقد پرداخت کردیم و بقیه را جزء دیون دولت اعلام کردیم که بعد از قبول دولت هم اکنون ذوب آهن اصفهان بخشی از سرمایه های تامین اجتماعی شده است و حال ما می توانیم دو ماه زودتر افزایش حقوق بازنشستگان را داشته باشیم.

مرتضوی در ادامه‌ی توصیف اقدامات خود افزود:  ما برای پرداخت دیون، حقوق، هزینه های درمان و... تاکنون بعد از مدیریت من یک ریال وام نگرفتیم و خود را مقروض بانک ها نکردیم و حتی اموال سازمان را هم نفروختیم. بلکه ایفای تعهدات مان را از طریق درآمدهای سازمان و سوددهی شرکت شستا داشتیم و حتی بدهی دولت را هم ذخیره سازی کرده ایم که با این اوصاف می توان گفت توان مالی سازمان بسیار بالا رفته است.
وی ادامه داد: دو سال پیش بدهی ما به شرکت های دیگر یک هزار و 100 میلیارد تومان بود که بنده توانستم این مبلغ را از دولت دریافت كرده و بدهی خود را پاک کنیم و حالا دیگر ضمن نگرفتن یک «قران» وام از بانک ها بدهی دیگری هم نداریم.
مرتضوی در مورد سرمایه بانک رفاه گفت: موقعی که من سازمان تامین اجتماعی را در اختیار گرفتم، سرمایه بانک رفاه 400 میلیارد تومان بود، ولی الان در حدود 2 هزار میلیارد تومان سرمایه این بانک است.

وی در ادامه اظهار داشت: یکی از مواردی که بنده موفق شدم در سازمان تامین اجتماعی انجام دهم معافیت سازمان تامین اجتماعی از مالیات بر ارزش افزوده بوده است. در گذشته سازمان مالیات اصلا زیر بار معافیت مالیاتی سازمان تامین اجتماعی نمی رفت و مبلغ 480 میلیارد تومان اجراییه برای ما صادر کرده بود که تا ابتدای سال 91 نیز 5 هزار میلیارد تومان دیگر هم به سازمان تعلق می گرفت ولی بعد از لوایحی که ما ارائه دادیم کلا از مالیات بر ارزش افزوده معاف شدیم.

مرتضوی در باره بیمه داروهای سرطانی و MS خاطرنشان کرد: ما به هر استان ابلاغ کرده ایم که مراکز استان ها موظف هستند کسانی را که توان مالی برای پرداخت داروهای سرطانی و MS را ندارند به مرکز تهران معرفی شوند تا ما پول این افراد را پرداخت کنیم.
وی افزود: مشاور اجرایی سازمان وظیفه فاکتور کردن این اقلام را دارد که پول آن نیز از محل غیرمشمول سازمان پرداخت خواهد شد. تاکنون نیز برای هر فردی بر اساس نظر معاونت درمان پرداخت داشته ایم و تا کنون نیز به هر فردی 7 تا 10 میلیون تومان پرداخت کرده ایم.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز