خبرگزاری کار ایران

ادامه تظاهرات علیه سیاست‌های ریاضتی در اسپانیا و پرتغال

asdasd

تظاهرات شهروندان معترض در مادرید بار دیگر به خشونت کشیده شد و تظاهرکنندگان برای سومین بار در مدت کمتر از یک هفته با نیروهای ضد شورش درگیر شدند.

ده‌ها هزار تن از شهروندان اسپانیا و پرتغال در اعتراض به سیاست‌های ریاضت اقتصادی و بیکاری گسترده‌ای كه در اثر این سیاست‌ها به وجود آمده است، در شهرهای مادرید و لیسبون راهپیمایی کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، تظاهرات شهروندان معترض در مادرید بار دیگر به خشونت کشیده شد و تظاهرکنندگان برای سومین بار در مدت کمتر از یک هفته با نیروهای ضد شورش درگیر شدند.

این تظاهرات كه در نزدیکی پارلمان اسپانیا برگزار شد، زمانی به خشونت کشید که پلیس به دلیل برگزاری این تجمع بدون مجوز مراجع قانونی، برای متفرق کردن معترضان از باتوم استفاده کرد. تظاهرکنندگان نیز به سوی پلیس بطری و سنگ پرتاب کردند.

در این ناآرامی‌ها دو تن مجروح و ۱۲ تن بازداشت شدند.

تظاهرات در پرتغال در حالی صورت گرفت كه «پدرو پاسوس کوئلیو» نخست‌وزیر پرتغال گفته است که به زودی برنامه‌های جدید برای افزایش مالیات به جای برخی تدابیر ریاضتی را اعلام می‌کند.

دولت پرتغال باید در سال آینده میلادی دو میلیارد یورو در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کند. این كشور اخیرا یک سال دیگر از وام‌دهندگان بین المللی برای کاهش کسری بودجه خود زمان دریافت کرد.

بسته کمکی‌ای به ارزش ۷۸ میلیارد یورو به پرتغال، فقیر‌ترین کشور اروپای غربی، تعلق گرفته است. لیسبون باید با صرفه‌جویی اقتصادی کسری بودجه خود را در قبال دریافت تدریجی بسته کمکی کاهش دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز