خبرگزاری کار ایران

انتقاد پزشکیان از عدم تخصیص ارز دارو:

دولت مقصر اصلی در نبود داروی بیماریهای خاص است

asdasd
کد خبر : ۸۳۱۷۵

وقتی که دولت اعتبار لازم در خصوص تخصیص واردات دارویی در بودجه لحاظ نکرده چگونه باید امیدوار بود که ارز مورد نیاز برای تامین داروهای بیماری های خاص و بیماریهای صعب العلاج تهیه شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی دولت اصلاحات، دولت را مقصر اصلی در كمبود دارو های وارداتی برای بیماران خاص دانست.

مسعود پزشكیان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، در واكنش به كمبود دارو وارداتی و مورد نیاز بیمار های خاص و صعب العلاج در سطح بازار و داروخانه های كشور گفت: دولت مقصر اصلی در نبود داروی وارداتی مورد نیاز بیماری های خاص است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس نهم، اظهار داشت: وقتی که دولت اعتبار لازم در خصوص تخصیص واردات دارویی در بودجه لحاظ نکرده چگونه باید امیدوار بود که ارز مورد نیاز برای تامین داروهای بیماری های خاص و بیماریهای صعب العلاج تهیه شود.

به گفته پزشکیان درحال حاضر آنچه که به وضوح قابل مشاهد است نبود ارز مناسب و یا عدم تخصیص ارز لازم از سوی بانک مرکزی برای تامین دارو است.

عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: وقتی که فضای رانتی در بازار ارز وجود داشته باشد و ارز در انحصار یک جریان خاص باشد، نمی توان انتظار داشت که نیازهای اولیه مردم از جمله داروهای وارداتی تامین شود.

وی تصریح کرد: مجلس دراین زمینه مقصر نیست چرا که بودجه ای نداشته تا ارز لازم را برای تامین دارو تهیه کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز