خبرگزاری کار ایران

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی:

رئیس‌جمهور باید نسبت به کاهش ارزش پول ملی پاسخگو باشد

asdasd

مجلس باید از طریق دیوان محاسبات وفق بند "و" ماده 23 قانون دیوان محاسبات نسبت به تصمیمات نادرستی که در این روزها از سوی مسئولین اتخاذ و موجب کاهش ارزش پول ملی شده رسیدگی کند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به آشفتگی بازار ارز و طلا در کشور گفت: رئیس‌جمهوری باید نسبت به کاهش ارزش پول ملی پاسخگو باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی حزب مؤتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران این حزب اظهار داشت: با داشتن میلیاردها دلار درآمد نفت، پترو شیمی، فرآورده‌های نفتی و نیز درآمد بنگاه‌های بزرگ اقتصادی، دولت نباید اجازه دهد که بازار ارز جولانگاه دلالان و سفته بازان باشد.

دبیرکل حزب مؤتلفه با بیان اینکه ما در میدان نبرد اقتصادی هستیم، تصریح کرد: رئیس‌جمهوری به دلیل مسئولیت‌های کلیدی که در اجرا و اختیارات وسیعی که دارد شخصا باید فرماندهی این نبرد را عهده دار باشد؛ غیبت او در مدیریت منابع ارزی و نیز مدیریت اقتصاد مقاومتی معنایی ندارد.

وی خطاب به رئیس مجلس و نمایندگان اظهار داشت: مجلس باید از طریق دیوان محاسبات وفق بند "و" ماده 23 قانون دیوان محاسبات نسبت به تصمیمات نادرستی که در این روزها از سوی مسئولین اتخاذ و موجب کاهش ارزش پول ملی شده رسیدگی کند.

حبیبی افزود: کارشناسان دیوان محاسبات طبق اصل 55 قانون اساسی، نظر کارشناسی خود را در خصوص صیانت از بیت‌المال با ارزیابی درست اعلام کنند و در صورت مشاهده تخلف با آن برخورد نمایند.

دبیرکل حزب مؤتلفه با تاکید بر اینکه مجلس باید این امر را پیگیری کند که چرا بانک مرکزی در دادن ارز مرجع به کالاهای ردیف 1 و 2 تاخیر و تعلل دارد، گفت: مجلس باید به این سوال پاسخ دهد با نوسانات عظیمی که طی چند روز گذشته نرخ ارز داشته، چه تغییری در تقویم منابع و مصارف بودجه سال 91 با احتساب ما به تفاوت نرخ تسعیر ارز به وجود می‌آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از موضع رئیس‌جمهوری در گفت‌وگو با رسانه‌های آمریکایی مبنی بر تمایل ایران برای برقراری ارتباط با آمریکا و گفت‌وگوهای مستقیم گفت: موضوع رابطه با آمریکا جزء سیاست‌های کلی نظام و از اختیارات مقام معظم رهبری است؛ به طور طبیعی با خرد جمعی پس از مشورت با شورای امنیت ملی درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود.

حبیبی ادامه داد: وقتی چنین فرآیندی طی نشده است طرح این موضوع از سوی رئیس‌جمهوری خلاف دیدگاه‌های نظام و مردم است و ما از وی به خاطر طرح این مباحث آن هم در شرایطی که جهان اسلام یکپارچه نفرت از آمریکا را به خاطر اهانت به ساحت پاک رسول الله(ص) فریاد می‌زند به طور جدی گلایه‌مندیم؛ ما در شرایط فعلی مخالف رابطه با آمریکا هستیم.

دبیرکل حزب مؤتلفه در مورد خروج منافقین از فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا نیز اظهار داشت: آن وقت که منافقین در فهرست گروه‌های تروریستی بود، آمریکا گرم‌ترین و جدی‌ترین روابط را با منافقین داشت؛ این مساله تنها یک فریب بود.

وی یادآور شد: فاجعه هشتم شهریور که منجر به شهادت شهید باهنر و شهید رجایی شد توسط فردی صورت گرفت که از یک سو مامور سیا بود و از سوی دیگر با منافقین ارتباط تشکیلاتی داشت.

احمدی‌نژاد افزود: 17 هزار نفر از مردم بی‌گناه ایران با حمایت آمریکا از منافقین از اوایل دهه 60 به شهادت رسیدند؛ موضوع ارتباط منافقین با صدام و همکاری با رژیم صهیونیستی بعث عراق و جنگیدن 8 سال در کنار صدام با ملت ایران از فرامین کاخ سفید بود.

دبیرکل حزب موتلفه با اشاره به ماموریت جدید منافقین از سوی آمریکایی‌ها اظهار داشت: منافقین توسط سرویس‌های سیا ماموریت‌های جدیدی پیدا کردند، این ماموریت‌ها در دو بخش نبرد سخت و نبرد نرم تعریف می‌شود؛ منافقین به زودی برای انجام این ماموریت تدارک می‌شوند.

وی در ادامه تاکید کرد: دنیا بداند آمریکا به طور شفاف و بی‌پرده با گروه‌های تروریستی از جمله القاعده، منافقین و گروه‌های افراطی سلفی همکاری دارد و از آنها حمایت می‌کند، بخشی از جنایات تروریست‌ها در سوریه توسط آمریکایی‌ها مدیریت می‌شود.

حبیبی در پایان با اشاره به برگزاری دهمین مجمع عمومی حزب موتلفه اسلامی آن را یک پویش مدنی برای نوسازی حزب و جامعه اسلامی کشورمان دانست و خاطرنشان کرد: در مجمع عمومی دهم به فضل خدا راهبردهای سه ساله حزب تعیین می‌شود و با تعیین شورای جدید مرکزی حزب با رای مستقیم اعضاء، فصل جدیدی از فعالیت حزب آغاز می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز