خبرگزاری کار ایران

موسوی‌نژاد در مخالفت با وزیر پیشنهادی وزارت اقتصاد و دارایی:

عدم شفافیت در نظام بانکی باعث اختلاس سه میلیارد تومانی شد

asdasd
کد خبر : ۹۶۴۵۸

تاکنون نظام پولی کشور انحصاری بوده است. اجازه رقابت آزاد و ورود به بانک‌های خارجی داده نشده و مجوزهای صادره براساس رانت بوده است. اگر چنین نبود شاهد تاثیر تحریم‌ها بر اقتصاد کشور نبودیم/ عدم شفافیت در نظام بانکی باعث اختلاس سه میلیارد تومانی و سایر اختلاس‌ها شده است.

ایلنا: موسوی نژاد در مخالفت با وزیر پیشنهادی برای وزارت اقتصاد و دارایی در صحن علنی مجلس با اشاره به اینکه در این موقعیت زمانی و مکانی کشور که جنگ اسلام و کفار است؛ هر ثانیه غفلت خیانت به پیامبر، امام و شهداست، افزود: طیب نیا انسان شایسته و دارای اخلاق و خلاقیت است و مورد تایید اقتصاددانان مجلس است با این حال وزارت اقتصاد یک مجموعه و وزارتی است که سیاست‌گذاری در حوزه اقتصاد را برعهده دارد و وزیر آن باید نظریه‌پرداز و هدایت‌کننده لکوموتیو قطار اقتصاد کشور باشد.

وی در ادامه افزود: آیا وزارت اقتصاد مانند گذشته مجری محض است یا سیاست‌گذار و فرمانده اقتصاد است؟ آیا در مجموعه دولت روحانی جایگاه خاص خود را پیدا کرده یا مثل دوره قبل رئیس جمهور نظریه‌پردازی می‌کند و وزیر اقتصاد تنها مجری است؟

موسوی نژاد ادامه داد: وزیر اقتصاد باید فارغ از مشغله‌های دیگر باشد به همین علت زیرمجموعه‌های این وزارت را به سازمان‌ها تبدیل کرده‌اند تا وزیر با فراغت بال به فعالیت بپردازد.

وی با اذعان این مطلب که طیب نیا و نوبخت قطعا باید یک همگونی و هماهنگی برای رفع مشکلات داشته باشند، افزود: وزارت اقتصاد مساله بسیار مهمی است و به معیشت مردم وابسته است که باید به آن توجه ویژه شود.

موسوی نژاد درخصوص نظام بانکی و پولی کشور افزود:‌ تاکنون نظام پولی کشور انحصاری بوده است و اجازه رقابت آزاد و ورود به بانک‌های خارجی داده نشده است و مجوزهای صادره براساس رانت بوده است اگر چنین نبود شاهد تاثیر تحریم‌ها بر اقتصاد کشور نبودیم.

موسوی نژاد در ادامه با اشاره به اختلاس‌های صورت گرفته در نظام بانکی کشور افزود:‌ عدم شفافیت در نظام بانکی باعث اختلاس سه میلیارد تومانی و سایر اختلاس‌ها شده است.

او تاکید کرد: اگر شفاف‌سازی نباشد سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان باید برای گرفتن تسهیلات بانکی هزاران مرحله را بگذرانند و در آخر نتوانند تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

وی با اشاره به وضعیت بانک‌های کشور امارات افزود: در کشورهای دیگر بانک‌ها به دنبال مشتری و سرمایه‌گذار می‌گردند، آقای طیب نیا در برنامه شما به این موضوع اشاره نشده است و لازم است به تبیین این موضوع بپردازید.

موسوی نژاد با اشاره به مبحث یارانه‌ها ادامه داد: در بحث یارانه‌ها در میانه‌ی راه هستیم. نه امکان توقف آن را داریم و نه قادر به ادامه آن هستیم. از شما می‌خواهیم که ساز و کار خود را جهت اجرایی کردن هدفمندی یارانه‌ها تصریح کنید.

وی درخصوص اصل 44 که درجهت فروش سهام بوده است، به طرح این پرسش پرداخت که: هزینه‌های جاری صرف شده در محل‌های تخصص یافته نبوده است و این مشکل بزرگی برای مناطق محروم به دلیل عدم سرمایه‌گذاری و فروش و واگذاری سهام در این مناطق بوده است. برنامه شما در این رابطه چیست؟

وی در پایان پرسید:‌ برای برخوردار کردن مناطق محروم در جهت اصل 48 قانون اساسی چه اقدامی را انجام خواهید داد؟

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز