خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سابق موسسه اعتباری توسعه درگفتگو با ایلنا:

روند فعلی بازار پولی کشور، روند منفی است

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۲۵

با قوانین متعلق به دهه ۵۰ و ۶۰ یا قوانین غیرجامع نمی‌توانیم به مدیریت کارآمد برسیم.

مدیر عامل سابق مؤسسه اعتباری توسعه، بی‌انضباطی در حوزه پولی و رشد قارچ گونه مؤسسات پولی و اعتباری، ناشی از عدم سوق یافتن فعالیت‌های بانکی به بخش‌های تولیدی و واقعی اقتصاد دانست.
حیدر مستخدمین حسینی در گفت‌گو با خبرنگار ایلنا  با بیان اینکه روند فعلی بازار پولی کشور در حال حاضر روند منفی را سپری می‌کند، گفت: تا زمانی که بخش تولیدی و واقعی اقتصاد توسعه نیاید و  ازسوی دیگر شاهد گسترش رفتارهای غیرمولد و دلالی باشیم، بازار پولی همچنان روندی منفی خواهد داشت.
به گفته مستخدمین حسینی، در این شرایط، رشد قارچ گونه موسسات پولی و اعتباری، رقابت برای افزایش نرخ سود و نوعی بی‌نظمی پولی شکل می‌گیرد که هزینه‌های زیادی را به كشور تحمیل می‌کند.
وی تاکید کرد: بانک مرکزی وظایف اصلی کنترل نرخ تورم و ساماندهی قیمت‌ها و حجم نقدینگی را دارد، بانک مرکزی باید بر همه بانک‌های دولتی، خصوصی و موسسه‌های اعتباری و مالی نظارت سازمانی داشته باشد و بر گردش پول با دقت کامل نظارت کند.

وی نوین سازی قوانین و مقررات بانکی را مهم دانست و گفت: با قوانین متعلق به دهه ۵۰ و ۶۰ یا قوانین غیرجامع نمی‌توانیم به مدیریت کارآمد برسیم.
مستخدمین حسینی گفت: اگر همه فرایندهای پولی و تاسیس نهادهای مالی و پولی بر بستر قانونی شفاف باشد، می‌توان به خوبی بازار پولی را مدیریت کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز