خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی زمینی ارتش:

استراتژی جدید دشمن «عملیات بدون تماس» است

asdasd
کد خبر : ۲۹۸۹۹

آمار خودکشی در کشورهای اسلامی با توجه به اعتقادات و گرایش‌های مذهبی پایین‌ترین میزان را دارد/نیروی زمینی ارتش ستون فقرات ارتش است.

 فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: دشمن بعد از پیروزی انقلاب برای مقابله با کشورمان یک استراتژی کلی به نام عملیات بدون تماس را پیاده کرد و حتی بار‌ها و بار‌ها از این طرح استفاده کرده است.


به گزارش خبرگزاری ایلنا، امیر احمد‌رضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در همایش تخصصی پیشگیری جرم و تخلف اظهار داشت: هر فردی در هر مسئولیتی باید احساس وظیفه کند و سوانح و اتفاقات را پایین بیاوریم و همه باید در مسئولیت‌های خود با توجه به توان خود در یگان تاثیر‌گذار باشیم.

پوردستان ادامه داد: نیروی زمینی ارتش ستون فقرات ارتش است و ما با الگوگیری از ائمه اطهار باید در کاهش جرایم و تخلفات در نیرو تاثیر‌گذار باشیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه تصریح کرد: اگر جرایم را در نیروی زمینی بررسی کنیم چند مورد از فراوانی بیشتری برخوردار است که باید توجه بیشتری به این مسائل شود.

پوردستان در ادامه خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر آمار جرایم بسیار کمتر شده و سیر نزولی دارد. با تلاش‌های خود سعی کنیم آمار جرایم را بسیار کمتر کنیم که خیلی از مورد جرم را می‌توان با تذکر و یا عوامل دیگر پیشگیری کرد.

وی افزود: یک سری از تخلفات و جرایمی که به وقوع می‌پیوندد مربوط به داخل یگان‌هاست که با اعمال مدیریت، نظارت و سرکشی می‌توان از آن‌ها پیشگیری کرد و آمار آن را به طور قابل ملاحظه‌ای کمتر کرد ولی یک سری از تخلفات ریشه در بیرون از یگان دارد که می‌توان به اعتیاد و مصرف مواد مخدر اشاره کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه اظهار داشت: دشمن بعد از پیروزی انقلاب برای مقابله با کشورمان یک استراتژی کلی به نام استراتژی عملیات بدون تماس را پیاده و حتی بار‌ها و بار‌ها از این طرح استفاده کرد که به عنوان مثال در کشورهای آمریکای جنوبی هم موفق بوده است.

پوردستان افزود: آمریکایی‌ها برای رسیدن به اهداف خود در این استراتژی چندین مولفه دارند که یکی از این مولفه‌ها عملیات روانی است که این عملیات را بسیار وسیع و با عامل‌های مختلف انجام می‌دهند. همچنین یکی دیگر از کارهایی که در عملیات بدون تماس انجام می‌دهند محاصره اقتصادی است.

وی تاکید کرد: تهاجم فرهنگی یکی دیگر از کارهایی است که در عملیات بدون تماس جهت از پای درآوردن کشورهای اسلامی علی‌الخصوص ایران انجام می‌پذیرد که مقام معظم رهبری آن را به شبیخون فرهنگی تعبیر کرده است.

وی در ادامه اثرات ناشی از تهاجم فرهنگی در بین جوانان را از بین بردن نیروی جوان و از کار انداختن بازار کار در ایران دانست و گفت: این موضوع مسئولیت ما را چندین برابر می‌کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین به آمار خودکشی در دنیا اشاره و تصریح کرد: بالا‌ترین رقم خودکشی مربوط به کشورهای اسکاندیناوی، فنلاند و نروژ است و بعد از آن می‌توان به کشورهای آلمان، استرالیا و ژاپن اشاره کرد. همچنین آمار خودکشی در کشورهای اسلامی با توجه به اعتقادات و گرایش‌های مذهبی پایین‌ترین میزان را دارد.

پور‌دستان با بیان اینکه باید به کانون‌های مشاوره توجه ویژه‌ای شود گفت: کانون‌های مشاوره از بسیاری از جرایم و تخلف پیشگیری می‌کند و تاثیر‌گذاری بسزایی دارد و باید این کانون‌ها فعال باشد و همه مسئولین توجه و نظارت کافی به این کانون‌ها داشته باشند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: مقام معظم رهبری ارتش را شجره طیبه خطاب فرمودند و همچنین بیان داشتند ارتش ما ارتش متدین است و در جایی دیگر فرمودند ارتش ما مردمی‌ترین ارتش دنیاست. با توجه به این فرمایشات مقام معظم رهبری همه مسئولین در هر رده‌ای از نیرو باید وحدت و همدلی داشته باشد تا از وقوع برخی جرایم و سوانح کاسته شود تا بتوانیم در همه زمینه‌ها پیشرفت داشته باشیم و به اهدافی که ایشان برای ارتش جمهوری اسلامی ایران و نظام اسلامی مشخص کرده‌اند دست یابیم.

وی خاطرنشان کرد: در برخی از زمینه‌های فرهنگی ضعف‌هایی وجود دارد که باید به این مسائل توجه ویژه‌ای شود و مسائل فرهنگی را جدی بگیریم که باعث نشاط و شادابی یگان‌ها شود.

پوردستان در پایان با بیان اینکه ما باید از امامان معصوم در رفتار‌ها و سخنان خود الگوبرداری کنیم گفت: مسئولین و فرماندهان سعی کنند با کارکنان و سربازان خوشرو و خوش‌اخلاق باشند که باعث می‌شوند برکات خداوند نیز برای ما چند برابر شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز