خبرگزاری کار ایران

آیت الله هاشمی رفسنجانی:

دامن زدن به تفرقه ظلم به مردم و نظام است

asdasd

كسانی كه به تفرقه دامن می‌زنند، به مردم و نظام ظلم می‌كنند/برخی حقایق جنگ را با اغراض سیاسی وارونه بیان می‌كنند/ناامیدكردن مردم از كارآمدی نظام اسلامی خواست بیگانگان است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از آزادگان سرافراز هشت سال دفاع مقدس با تبریك پیشاپیش عید سعید فطر به مسلمانان جهان به خصوص شیعیان، ماه رمضان را فرصت شستشوی انسان از آلودگی‌ها و نیز ذخیره نیرو، انرژی و معنویت برای یك سال دیگر خواند و افزود: انسان در سختی‌هاست كه ساخته می‌شود و ملاقات با خدا نیز از طریق تحمل ناملایمات، مجاهدت‌ها، صبرها و مقاومت‌ها حاصل می‌گردد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، آزادگان عزیز و سرافراز دفاع مقدس را نمونه اعلای صبر و مقاومت و خوبی‌ها خواند و با یادآوری مشقات و سختی‌های عظیم این عزیزان در اردوگاه‌های بعث عراق تصریح كرد: قطعاً كسانی كه چنین دوره‌هایی را با سرافرازی و سربلندی پشت سر گذاشته‌اند، سرمایه‌ها و ذخایر بزرگ صبر و معنویت برای جامعه هستند كه باید از توان و استعداد آنان بیش از گذشته بهره گرفت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام آزادی اسرا پس از پذیرش آتش‌بس و قطعنامه را ناشی از درایت و تدبیر مسئولان خواند و با اشاره به زمان‌شناسی و استفاده صحیح مسئولان كشور از فرصت‌های پیش رو گفت: متولیان كشور و جنگ مطلع شده بودند كه صدام به خاطر شكست در جنگ با ایران و سرافكندگی نزد مردمش و مشكلات داخلی عراق، درصدد حمله به كویت است و تلاش دارد با عجله و هر چه زودتر پایان جنگ با ایران را مشخص كند و به سراغ كویت برود و همین امر باعث شد، صدام مجبور به پذیرش همه خواسته‌ها و شروط ما برای پذیرش قطعنامه و خاتمه جنگ شود و اگر لطف خداوند و تعجیل صدام برای اشغال كویت نبود، شاید تحقق خواست‌ها و شروط جمهوری اسلامی ایران طول می‌كشید.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به برخی سخنان فرصت‌طلبانه كه در سالگرد پایان دفاع مقدس از سوی كسانی كه از دور دستی در آتش دفاع مقدس داشته عنوان می‌شود، تصریح كرد: اگرچه به لحاظ قدرت معنوی و مادی جمهوری اسلامی ایران هنوز توان اداره و ادامه جنگ را داشت، اما ابعاد فجایع انسانی كه صدام به عنوان آخرین حربه به آن متوسل شده بود، به‌گونه‌ای بود كه اگر با تدبیر و درایت امام راحل و تصمیم مهم و در عین حال حساس و خطیر ایشان جنگ به پایان نمی‌رسید و تبریز و سایر شهرهای بزرگ كشور به سرنوشت حلبچه دچار و مورد حمله شیمیایی قرار می‌گرفت، چه كسی پاسخگو بود؟

ایشان افزود: تصمیمی كه در آن مقطع به رهبری امام به آن عمل شد، صرفاً انجام تكلیف بود و اكنون هر چه شایعات و القائات سوء گفته و ترویج شود، مهم نیست و رضایت خداوند هدف است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از كسانی كه امروز تریبون و قلم در اختیار دارند و حقایق جنگ را با اغراض سیاسی وارونه بیان می‌كنند، گفت: برخی افراد ناجوانمردانه و با سوءاستفاده از عنوان، آرمان و آرزوهای رزمندگان و ایثارگران كار عظیم و حركت بزرگ دیپلماتیك صورت گرفته برای پایان موفقیت‌آمیز و پیروزمندانه جنگ تحمیلی با تدابیر داهیانه امام عظیم‌الشأن و مسئولان كشور و دفاع مقدس را به راحتی نادیده می‌گیرند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دوران سخت ایثارگری رزمندگان اسلام و آزادگان كشور را به دوران تحمل سختی‌ها توسط پیامبر اكرم(ص) و صبر و امیدواری ایشان تشبیه كرد و با اشاره به حساسیت مقطع حساس كنونی انقلاب و نظام اسلامی، با تأكید مجدد بر لزوم حفظ وحدت و همدلی در كشور و دوری از تفرقه تصریح كرد: بیشترین امید استكبار جهانی و دشمنان كشور، ملت و نظام به ایجاد و گسترش تفرقه در كشور است و هر كس با هر انگیزه و نیتی، به تفرقه و جدایی میان اقشار مردم و دلسوزان و مسئولان كشور دامن بزند به كشور و مردم ظلم و در جهت خواست بیگانگان عمل كرده است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، مأیوس‌سازی و ناامیدكردن مردم از كارآمدی نظام اسلامی را خواست دیگر بیگانگان عنوان كرد و گفت: مردم و دلسوزان كشور توانستند با تدبیر در شرایط سخت و صعب قبل و پس از انقلاب عرصه‌های گوناگون را به خوبی و با پشتوانه مردم و ایثارگری رزمندگان و آزادگان پشت سر بگذارند و همین سرمایه كمك خواهد كرد تا از مشكلات و سختی‌های كنونی نیز به لطف خداوند خارج شویم.

در ابتدای این دیدار آقای كزازی و تنی چند از آزادگان سرافراز حاضر در جلسه به طرح دیدگاه‌های خود پیرامون وضعیت كنونی جامعه و منطقه و نیز مشكلات و موانع حقوقی و قانونی آزادگان كشور پرداخته، خواستار بهره‌برداری بیشتر و مفیدتر از توان و استعداد این قشر صبور و سختی كشیده شدند.
همچنین تعدادی از آزادگان دفاع مقدس از تلاش‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و سایر مسئولان جنگ در بازگشت اسرا و پایان پیروزمندانه جنگ تحمیلی تشكر كردند و از تلاش برخی رسانه‌ها و محافل برای نادیده گرفتن و یا كم‌رنگ كردن نقش مؤثر ایشان در طول دفاع مقدس به ویژه آزادی آزادگان از چنگال بعثیون انتقاد كردند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز