خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون کشاورزی‌در گفت‌وگو با ایلنا:

وزیر کشاورزی به قولش درباره قطع استفاده از سموم عمل نکرد

asdasd
کد خبر : ۵۰۱۴۶

وزیر جهاد و کشاورزی با حضور در کمیسیون قول داده بود که به طور کامل استفاده از سموم قطع شود اما تا کنون وزیر به قولش عمل نکرده است.

ایلنا: عضو کمیسیون کشاورزی مجلس نهم گفت: علیرغم قولی که وزیر کشاورزی در رابطه با قطع استفاده از سموم داده بود متاسفانه این قول عملی نشد.

علی ایرانپور عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: موضوع استفاده از سموم کشاورزی یکی از معضلات جدی است که متاسفانه کماکان شاهد استفاده غیر اصولی این سموم هستیم و پژوهش‌هایی که در این ارتباط توسط محققان انجام شده است نشان دهنده افزایش بیماری‌ها و ابتلاء افراد به سرطان است.

وی ادامه داد: ما تلاش کردیم تا این روش غیر اصولی حذف شود و روش مبارزه بیولوژیک با آفات جایگزین آن شود و این کار را شروع کردیم و در کمیسیون بر روی این موضوع بحث‌ها متعددی انجام شد.

ایرانپور تاکید کرد: وزارت کشاورزی باید در این زمینه پیشقدم می‌شد قبل از آنکه مجلس وارد شود، اما هنوز اقدام جدی در این زمینه انجام نشده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس نهم افزود: وزیر جهاد و کشاورزی با حضور در کمیسیون قول داده بود که به طور کامل استفاده از سموم قطع شود اما تا کنون جناب وزیر به قولش عمل نکرده است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: همچنین وزیر دو هفته پیش در کمیسیون حضور یافت و پذیرفت که آماری از تولید کشاوری ارائه کند اما این کار نکردند و بنا بر این شد که به تفکیک آمار محصولاتی که با استفاده از سموم تولید می‌شود به کمیسیون ارائه شود.

نماینده مبارکه در مجلس اظهار داشت: ما به طور جدی به دنبال استیفای حقوق مردم هستیم و این موضوع در کمیسیون پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: باید با تولید محصولات کشاورزی با روش‌های نوین و با استفاده از شیوه‌های بیولوژیک برای مبارزه با آفات نشاط را به جامعه برگردانیم و از شیوع بیماری‌های خطرناک جلوگیری کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز