خبرگزاری کار ایران

قاضی پور در اخطار قانون اساسی:

برای احیای سازمان مدیریت نیازی به تصویب قانون نیست

کد خبر : ۸۲۷۰۹

رئیس جمهور منتخب در صورت تمایل می تواند سازمان مدیریت و برنامه ریزی را احیا کند و نیازی به قانون نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از عملکرد سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: اگر می خواهیم این سازمان مجدد احیاشود باید شرایط جدید برای آن در نظر گرفته شود.

به گزارش ایلنا، نادر قاضی پور در نشست علنی امروز  ضمن مخالفت با یک فوریت طرح تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی و بهره وری در اخطار اصل 126 قانون اساسی تصریح کرد: رئیس جمهور مسئولیت امور برنامه، بودجه و امور استخدام کشور را مستقیما برعهده دارد و می تواند اداره آنها را برعهده دیگری بگذارد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به استناد اصل ۱۲۶ قانون اساسی به عنوان مخالفت با یک فوریت طرح مذکور صحبت می کنم، افزود: مجلس شورای اسلامی سازمان مدیریت و برنامه ریزی را منحل نکرد بلکه آقای احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور به استناد همین اصل سازمان مذکور را منحل کرد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور منتخب در صورت تمایل می تواند سازمان مدیریت و برنامه ریزی را احیا کند و نیازی به قانون نیست.

قاضی پورهمچنین درباره عملکرد بد کارشناسان سازمان مدیریت برنامه ریزی سابق گفت: یادمان نرفته تکه کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مسئولان را جلوی درب نگه می داشتند تا یک استاندار به عنوان نماینده عالی کشور در یک استان مانند استان آذربایجان غربی بتواند با کارشناسان دیدار کند و یادمان نرفته برای موافقت نامه، یک استاندار را بارها می بردند و می آوردند و ایرادات بنی اسرائیلی می گرفتند و به دلیل برگشت اعتبارات کار عمرانی انجام نمی شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه هم احیا و هم منحل کردن سازمان برنامه ریزی برعهده رئیس جمهور است، خاطرنشان کرد: برای دریافت اعتبارات از سازمان مدیریت بارها معطل می ماندیم به طوری که انگار می خواهند از پول توجیبی خود این اعتبارات را بپردازند در صورتی که پول بیت المال بود و اگر سازمان مدیریت با همین اوضاع می خواهد احیا شود احیا نشود بهتر است.

نماینده مردم ارومیه خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم سازمان برنامه ریزی احیا شود و حتما شرایط جدید برای آن در نظر گرفته شود و اجازه دهید رئیس جمهور منتخب در صورت تمایل در روز فردای معرفی خود یعنی ۱۳ مرداد می تواند با یک فرمان این معاونت را احیا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز