خبرگزاری کار ایران

دبیر کل انجمن صنایع پتروشیمی درگفتگو با ایلنا:

برنامه پنجم توسعه برای تولید محصولات پتروشیمی محقق نشد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۳۶

افزایش قیمت خوراک بدون نظر خواهی از کارشناسان، نداشتن استراتژی مدون و عدم اجرای قانون مجلس در خصوص بهای خوراک از مشکلات اصلی این حوزه هستند.

به گفته دبیر کل انجمن صنایع پتروشیمی با وجودن آن که تنها یک سال به پایان برنامه پنجم زمان داریم هدف مورد نظر در تولید محصولات پتروشیمی تامین نشده است.

احمد مهدوی، دبیر کل انجمن صنایع پتروشیمی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با تشریح وضعیت صنعت پتروشیمی اظهار داشت:  پتروشیمی دارای پتانسیل بالایی در کشور است و تلاش تمامی متخصصین گسترش آن است ولی در حال حاضر با چالش‌ها و مشکلات زیادی روبرو است كه همگی به تفصیل خدمت وزیر نفت ارایه شده و  باید ایشان در این مورد تصمیم جدی بگیرد.

وی با اشاره به مشکلات صنعت پتروشیمی ادامه داد: افزایش قیمت خوراک بدون نظر خواهی از کارشناسان، نداشتن استراتژی مدون و عدم اجرای قانون مجلس در خصوص بهای خوراک از مشکلات اصلی این حوزه هستند.

مهدوی تصریح کرد: از دیگر مشكلات ما اخذ غیر منطقی مالیات از واحدهای مناطق ویژه با وجود قانون خاص و نیز پرداخت بهای خوراک با ارز خارجی است.

وی با اشاره به فاصله داشتن کشور تا رسیدن به حد مطلوب گفت: در هدف‌گذاری برنامه پنجم میزان تولید 60 میلیون تن در سال است و با آن که که تنها یک سال تا پایان این مدت باقی مانده است، فاصله زیادی تا محقق شدن این برنامه داریم. به طوریكه‌میزان تولید كنونی ما  40 میلیون تن در سال است.

 مهدوی در پایان خاطر نشان شد: مدیرعامل‌شرکت ملی صنایع پتروشیمی، باید با جدیت مطالبات این بخش را از دولت خواهان باشد و در حل این معضلات پیگیر باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز