خبرگزاری کار ایران

جهت صدور مجوز خروج نفت کش DESHANTI؛

شرکت بیمه از دادن ضمانت‌نامه سرباز می‌زند

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۸۵

موضوع نفتکش هندی که منجر به آلودگی آب های ایران شده است از طریق وزارت امور خارجه هند و ایران در حال پیگیری است، کاپیتان و اعضای کشتی شفاها به آلوده کردن آب های ایران اعتراف کرده اند اما سخنان ان ها به صورت مکتوب در نیامده است.

 آلودگی آب‌های ایران توسط نفتکش هندی DESHANTI محرز شده است و تنها در ارایه ضمانت‌نامه توسط شرکت هندی برای مجوز خروج کشتی مشکلاتی وجود دارد.

محمدرضا قادری مدیر کل حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص آخرین وضعیت بررسی صورت گرفته روی کشتی هندی DESHANTI که موجب آلودگی در آب‌های ایران شده بود اظهار داشت: صحبت‌هایی که در مورد عدم قبول آلودگی نفتکش از سوی مسوولین هندی مطرح می‌شود غیر واقعی است و آلوده بودن آب‌های ایران توسط کشتی مذبور طبق مدارکی که جمع‌آوری شده محرز شده است.

وی تصریح کرد: این موضوع از طریق وزارت امور خارجه هند و ایران در حال پیگیری است، کاپیتان و اعضای کشتی شفاهی به آلوده کردن آب‌های ایران اعتراف کرده‌اند، اما سخنان آن‌ها به صورت مکتوب در نیامده است.

قادری با اشاره به تعلل شرکت هندی در ارایه ضمانتنامه برای مجوز خروج نفت کش افزود: در اصل باید شرکت بیمه‌ای که کشتی تحت پوشش آن قرار دارد این ضمانت‌نامه را بدهد، اما به دلیل سرباز زدن شرکت بیمه به دلیل تحریم‌های موجود خود شرکت تعهد به ارایه ضمانت نامه برای خروج کشتی داده است.

مدیر کل حفاظت دریایی سازمان بنادر تصریح کرد: شرکت هندی در ارایه ضمانت‌نامه مشکلی ندارد اما در مورد این‌که این مجوز بر طبق قوانین بین‌الملل و یا قوانین ایران باشد، هنوز دو کشور به نتیجه‌ای نرسیده‌اند.

وی اضافه کرد: به دلیل آن که آلودگی در آب‌های ایران صورت گرفته است بر طبق قانون، باید طبق قوانین کشور ما تصمیم گیری اعمال شود و پافشاری هندی ها در این خصوص بی مورد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز