خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو خبر داد:

تدوین بسته حمایتی در راستای کاهش مصرف انرژی در خانوارها

asdasd

با اجرای این بسته، نصب نیروگاه‌ها و پانل‌های خورشیدی در منزل برای تهیه برق ممکن پذیر خواهد شد و این امر با همکاری مردم و سرمایه‌گذاران صورت گیرد و دولت تسهیلات لازم را ارائه کند.

وزیر نیرو از تولید برق در منازل بر اساس بسته تهیه شده در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها خبر داد و گفت: این اقدام در راستای مصرف انرژی در خانوار‌ها و حمایت از بخش خصوصی در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید نامجو با اشاره به بسته تهیه شده، اجرای آن را به عملیاتی شدن فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها ارتباط داد و بیان داشت: با اجرای این بسته، نصب نیروگاه‌ها و پانل‌های خورشیدی در منزل برای تهیه برق ممکن پذیر خواهد شد و این امر با همکاری مردم و سرمایه‌گذاران صورت می گیرد و دولت تسهیلات لازم را ارائه کند.

وی ادامه داد: باید ۱۵۰۰ مگاوات ظرفیت برق کشور را از انرژی‌های تجدیدپذیر افزایش دهیم که این برنامه به چند دلیل با آن سرعت مورد نظر اجرا نشد.

نامجو با تشریح مشکلات پیشرو در بخش انرژی‌های نو گفت: قیمت خرید برق از این نیروگاه‌های خورشیدی بالا است و همچنین بسته‌ای که سرمایه‌گذار برای بانک تهیه می‌کند باید دارای توجیه اقتصادی باشد که خب بخاطر موضوع قیمت برق مقاومت‌هایی می‌شود و بانک‌ها رغبتی به ارائه تسهیلات ندارند.

وی اظهار داشت: با توجه به مصوبه دولت هر کیلووات برق تولیدی حاصل از انرژی‌های تجدید پذیر ۱۳۰تومان خریداری می‌کنیم و این در حالی است که قیمت برقی که هم اکنون از نیروگاه‌های گازی می‌خریم ۳۰ تا ۴۵تومان به ازای هر کیلووات ساعت است.

وزیر نیرو در ادامه از آماده شدن و تصویب لایحه‌ای در خصوص حمایت از انرژی‌های نو خبر داد و گفت: با توجه به مزیت‌های فراوانی که انرژی‌های تجدیدپذیر دارند کسانی که خارج از الگو برق مصرف می‌کنند به ازای هر کیلووات ساعت ۲۰ ریال از آنها باید دریافت کنیم و این منابع را عنوان وجوه اداره شده به عنوان تسهیلات در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهیم تا بتوانند به روند توسعه انرژی‌های نو در کشور شتاب دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز