خبرگزاری کار ایران

سند راهبردی اتوماسیون صنعتی در صنعت نفت تدوین می شود

کد خبر : ۳۹۹۸۴

وی با بیان این که این سند از دو بخش راهبردی و عملیاتی تشکیل شده است، گفت: در بخش راهبردی که متکی به نیازها و امکانات داخل کشور در حوزه های اتوماسیون است توجه شده و در بخش عملیاتی سعی شده با ورود به مرحله اجرا و عقد قرارداد نیازهای صنعت پاسخ داده شود.

 معاون پژوهش و فناوری وزیر نفت از طراحی و تدوین سند راهبردی اتوماسیون صنعتی در صنعت نفت خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، دکتر محمدرضا مقدم امروز در سومین کنفرانس بین المللی اتوماسیون صنعتی ایران اظهار داشت: در طراحی این سند که با همکاری انجمن اتوماسیون صنعتی ایران انجام شده است تلاش کرده‌ایم تا نیازهای دانش پایه صنعت نفت به فناوری اتوماسیون را پاسخ بدهیم.
وی با بیان این که این سند از دو بخش راهبردی و عملیاتی تشکیل شده است، گفت: در بخش راهبردی که متکی به نیازها و امکانات داخل کشور در حوزه‌های اتوماسیون است توجه شده و در بخش عملیاتی سعی شده با ورود به مرحله اجرا و عقد قرارداد نیازهای صنعت پاسخ داده شود.
معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری با بیان این که سند تدوین شده قرار است پس از کسب آرای کلیه ذی نفعان در شورای توسعه توان ساخت داخل مطرح شود، اظهار کرد: امیدواریم خروجی این کنفرانس باعث تسریع و کسب نظرات و آرای ذی نفعان و اصلاح نواقص این سند باشد.
مقدم سیستم‌های اتوماسیون صنعتی و ابزار دقیق را برای تاسیسات صنعتی مانند مغز و اعصاب برای بدن دانست و تاکید کرد: بکارگیری این سیستم ها در صنعت نفت نوید کاهش هزینه ها و افزایش سرعت و دقت در انجام کارها را می دهد.

وی با اشاره به ارزش پروژه های صنعت نفت گفت: اگر بر اثر حادثه ای بخشی از فعالیت یک واحد در صنعت نفت متوقف یا دچار حادثه شود، خسارت های وارده به کشور تقریبا جبران ناپذیر خواهد بود، از این رو می توانیم با استفاده از سیستم های اتوماسیون سطح خطا در حوزه های تولید و ایمنی را به حداقل برسانیم.

مقدم یکی از تهدیدات حوزه اتوماسیون را مشکلات بدافزارها دانست و گفت: راه حل ایمن شدن در برابر این مشکلات بومی سازی سیستم های اتوماسیون در کشور است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز