خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران:

ایران توانایی ساخت پالایشگاه در خارج از مرزها را به دست آورده است

کد خبر : ۴۱۰۸۳

با اجرای این طرح عظیم پالایشی علاوه بر دستیابی به دانش اجرای یک پالایشگاه تمام ایرانی، موفق به دستیابی به توان صدور خدمات فنی و مهندسی پروژه های پالایشی شده ایم.

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران با اشاره به تجارب طرح بزرگ افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده های پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند اراک گفت: ایران هم اکنون توانایی ساخت پالایشگاه در خارج از مرزهای خود را به دست آورده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرهاد احمدی صبح امروز در یک نشست خبری در این باره افزود: طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی (ره) ابرپروژه ای ملی محسوب می شود که دستاوردها و تجارب گرانقدر این پروژه در پروژه های برون مرزی ایران به کار گرفته خواهد شد.

وی تاکید کرد: رزومه این طرح برای مجریان پروژه های برون مرزی ارسال شده و با استفاده از تجارب ارزنده آن موفق شده ایم به عنوان یک شرکت برتر برای اجرای پروژه های برون مرزی نامزد شویم.

احمدی با اشاره به این که هم اکنون تقاضاهای زیادی از شرکت های مختلف پالایشی از کشورهای همسایه داریم، افزود: با اجرای این طرح عظیم پالایشی علاوه بر دستیابی به دانش اجرای یک پالایشگاه تمام ایرانی، موفق به دستیابی به توان صدور خدمات فنی و مهندسی پروژه های پالایشی شده ایم.

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران تصریح کرد: این طرح ها از چندین کشور مختلف است که مراحل اولیه مطالعات آن انجام شده و نتایج آن در آینده اعلام خواهد شد.

فرهاد احمدی افزود: با به کارگیری دانش و توان متخصصان ایرانی در اجرای طرح های توسعه پالایشگاهی نظیر طرح توسعه پالایشگاه شهیدتندگویان و امام خمینی (ره) اراک هم اکنون توان کشور در اجرای طرح های پالایشی در بخش مهندسی به 90 درصد، در بخش کالا به حدود 70 درصد و در بخش اجرا به 100 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به بومی سازی مدیریت مگاپروژه در کشور با راه اندازی طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده های پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند گفت: با اجرای این طرح در استان مرکزی، دانش فنی و تخصصی نیروهای فنی این استان به نحو قابل ملاحظه ای افزایش یافت.

احمدی با تاکید بر احداث و راه اندازی پالایشگاه تمامی ایرانی با دانش و تجهیزات ایرانی در آینده ای نزدیک در کشور گفت: طرح توسعه پالایشگاه شازند بزرگترین طرح مهرماندگار پالایشی کشور محسوب می شود که تا آخر بهمن ماه در مدار بهره برداری قرار خواهد گرفت.

فرهاد احمدی با اشاره به این که هم اکنون 27 پروژه مختلف در شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران در حال اجراست، گفت: از این تعداد پنج طرح پالایشی محسوب می شود و مجموع مبلغ سرمایه گذاری انجام شده در این طرح ها، 175 هزار و 500 میلیارد ریال است.

وی تاکید کرد: 13 طرح خطوط لوله، سه طرح اسکله و بنادر، سه طرح ساختمانی و مراکز درمانی و 7 طرح مقاوم سازی از جمله پروژه های در دست اجرای این شرکت است که در سال جاری 9 مورد آن به بهره برداری کامل خواهد رسید که میزان هزینه این نه پروزه، بیش از 52 هزار و 500 میلیارد تومان است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز