خبرگزاری کار ایران

وزیر نفت خبرداد:

به زودی جشن عدم وابستگی صنعت نفت برگزاری می شود

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۵۴

علیرغم مشکلات و مالیات‌های سنگینی که در این حوزه وضع می‌شود، بازهم پیش‌بینی‌ها حاکی از ادامه پیشتازی استفاده از انرژی هیدروکربری در آینده اقتصاد جهان است.

وزیر نفت گفت:به زودی جشن عدم وابستگی به صنعت نفت را برگزار می كنیم. 

به گزارش ایلنا، رستم قاسمی در افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت،گاز، پالایش و پتروشیمی از برگزاری جشن عدم وابستگی صنعت نفت علیرغم اعمال تحریم ها خبر داد و اظهارداشت: امروز هیچ فرآورده‌ نفتی به کشور وارد نمی شود بلکه ایران عمده‌ترین صادرکننده فرآورده نفتی خواهد بود.

وی افزود: اگرچه ما از همکاری همه کشورهای صنعتی جهان استقبال می‌کنیم اما همواره از صنعتگران ایرانی به طور خاص پشتیبانی و حمایت می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه رشد انرژی علیرغم رکود در بعضی نقاط جهان ادامه دارد، گفت: انرژی هیدروکربری به عنوان مهمترین عضو سبد انرژی جهانی، نقش اصلی را به عنوان محرک اقتصاد جهانی بازی می‌کند.

وزیر نفت تأکید کرد: علیرغم مشکلات و مالیات‌های سنگینی که در این حوزه وضع می‌شود، بازهم پیش‌بینی‌ها حاکی از ادامه پیشتازی استفاده از انرژی هیدروکربری در آینده اقتصاد جهان است.

قاسمی اظهارداشت: در گذشته به دلیل عدم تسلط بر تکنولوژی‌ها، وابستگی‌های زیادی در صنعت نفت داشتیم اما در سالهای اخیر به خصوص به لطف تحریم، به زودی در این بخش جشن عدم وابستگی را برگزار می‌کنیم.

وی افزود: امروز صنعت نفت ایران دارای یک نقشه راه و سند راهبردی که در آن برای تولید، توسعه، پالایش و پخش برای فرار از خام فروشی و توسعه پتروشیمی به عنوان یک محور مهم اقتصادی برنامه‌ریزی شده است.

وزیر نفت در ادامه با بیان اینكه در حال حاضر 70 واحد درحال ساخت پتروشیمی در کشور وجود دارد،گفت: با پایان ساخت آنها ظرفیت تولیدات پتروشیمی ایران به 130 میلیون تن در سال خواهد رسید.

وی افزود: تولید فعلی گاز کشور، 700 میلیون مترمکعب است که در پایان برنامه به 1.4 میلیارد متر مکعب افزایش خواهد یافت تا علاوه بر تامین نیاز داخلی، امکان تبدیل و توسعه صادرات این حامل انرژی فراهم شود.

قاسمی خاطرنشان كرد: صنعتگران ما نقش تحریم را به خوبی نشان داده‌اند چنان که روز شروع پارس‌جنوبی بیش از 90 درصد به تجهیزات خارجی وابستگی داشتیم اما امروز این عدد به کمتر از 50 درصد رسیده است و با رشد انقلابی سال گذشته در حوزه ساخت داخل امیدواریم این رقم بسیار کمتر شود.

به گفته وی: علیرغم مشکلات درآمدی سال گذشته، 30 میلیارد دلار در صنعت نفت سرمایه‌گذاری شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز