خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت‌رئیسه مجلس:

سود اوراق مشارکت می‌تواند از مرز 20 درصد عبور کند

asdasd

کارشناسان وزارت نفت می‌توانند پیشنهاد افزایش سود اوراق مشارکت را به هیئت دولت ارائه کنند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفت: اگر می‌خواهیم با اوراق مشارکت نقدینگی پراکنده در جامعه را به سمت پروژه‌های صنعتی به ویژه نفت و گاز هدایت کنیم، باید میانگین سودهایی که در جامعه وجود دارد را به اوراق مشارکت پرداخت کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از شانا عضو هیئت‌رئیسه مجلس در رابطه با موضوع افزایش سود اوراق مشارکت برای تشویق سرمایه ‌گذاری در صنعت نفت، انگیزه سرمایه‌گذاری در صنعت نفت را از دیگر بخش‌ها بیشتر خواند و با این حال در توضیح این موضوع گفت: سرمایه‌گذار در شرایط کنونی وقتی مشاهده می کند که سود تخصیص یافته به آورده‌ها در برخی از بانک‌ها بیشتر از 20 درصد است، به طور طبیعی انگیزه سرمایه‌گذاری از طریق اوراق مشارکت را از دست می‌دهد.

سید شریف حسینی با اذعان به این موضوع که در جذب سرمایه های سرگردان در جامعه از طریق اوراق مشارکت می توانستیم بهتر از شرایط کنونی عمل کنیم، توافق نیافتن برای تخصیص سود معقول به اوراق مشارکت در همه زمینه ها به ویژه صنعت نفت را یکی از موانع خواند.

وی با بیان این که هرچه از میدان های مشترک بهره برداری شود سود بیشتری نصیب کشور می شود، تصریح کرد: چنانچه می خواهیم با اوراق مشارکت سرمایه های پراکنده در جامعه را برای کارهای بزرگ عمرانی همانند میدان های مشترک نفت و گاز جذب کنیم، باید میانگین سودهایی را که در جامعه وجود دارد، با نگاه پرداخت سود بیشتر به مردم از طریق اوراق مشارکت، سود 25 تا 30 درصد را ارایه کنیم.

وی سود 20 درصدی اوراق مشارکت را برای جذب سرمایه،کم اثرخواند و گفت: کارشناسان وزارت نفت می توانند پیشنهاد افزایش سود اوراق مشارکت را به هیئت دولت ارائه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز