خبرگزاری کار ایران

از ابتدای امسال تا ۲۳ مرداد محقق شد

فروش 1.7 میلیون تن محصول پتروشیمی به ارزش 21 هزار میلیارد ریال در داخل

asdasd

شرکت بازرگانی پتروشیمی تا 23 مرداد ماه یک میلیون و 766 هزار تن محصول از طریق بورس کالا و یا تک‌محموله‌ای به ارزش 21 هزار میلیارد ریال به فروش رسانده است.

شرکت بازرگانی پتروشیمی تا 23 مرداد ماه یک میلیون و 766 هزار تن محصول از طریق بورس کالا و یا تک‌محموله‌ای به ارزش 21 هزار میلیارد ریال به فروش رسانده است.

به گزارش ایلنا، مدیر بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی پتروشیمی اظهار کرد: بیشتر محصولات پتروشیمی عرضه شده در داخل کشور در قالب هلدینگ خلیج فارس و از سوی شرکت بازرگانی پتروشیمی عرضه می شود و پتروشیمی های دیگر مانند امیرکبیر، بیستون و تبریز نیز محصولاتشان توسط بازرگانی پتروشیمی در بورس کالا عرضه می شود.

جمشید محمدی افزود: می‌توان گفت که حدود 80 درصد از فروش داخلی محصولات پتروشیمی توسط شرکت بازرگانی پتروشیمی انجام می‌شود و عرضه‌های منظم محصولات پلیمری در روزهای سه‌شنبه و محصولات شیمیایی چهارشنبه هر هفته انجام می‌شود.

مدیر بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی پتروشیمی گفت: در هفدهم مرداد 26657 تن محصولات پلیمری در بورس کالا به فروش رسید و میزان عرضه 26843 تن بود که می توان گفت 99 درصد از فراورده های عرضه شده به فروش رفت.

وی افزود: در هجدهم مرداد نیز 12674 تن عرضه داشتیم که 8320 تن معادل 66 درصد به فروش رفت و همواره میزان عرضه محصولات پتروشیمی بیش از تقاضا است.

محمدی اظهار کرد: متاسفانه در برخی ایام تقاضای کاذب به علت نوسان قیمت ارز در بازار وجود دارد و در هفدهم مرداد رقم بی سابقه 253 هزار تن تقاضا وجود داشت و تقاضا های آن روز واقعی نبود.

مدیر بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی پتروشیمی با بیان این که آمار تولید و فروش از ابتدای سال تاکنون مطلوب بوده اظهار کرد: تا 21 مرداد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته فروش شرکت بازرگانی پتروشیمی 21 درصد افزایش را نشان می دهد.

وی گفت: 555 هزار تن محصولات پلیمری عرضه شده تا بیست و یکم مرداد بود که در مدت زمان مشابه در سال قبل 458 هزار تن عرضه شده بود و امسال نیز 406 هزارتن از عرضه ها از طریق بورس کالا بوده است که این رقم در سال گذشته 385 هزارتن بود.

محمدی تصریح کرد: خرید های انجام شده از سوی متقاضیان رشد 5 درصدی را نشان می دهد.

مدیربازرگانی داخلی شرکت بازرگانی پتروشیمی گفت: در عرضه محصولات شیمیایی تا 21 مرداد نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش 17 درصدی را شاهد بودیم و 11 درصد نیز از میزان فروش کاسته شد.

وی اظهار کرد: سال گذشته محصولات پتروشیمی شیراز از سوی بازرگانی پتروشیمی انجام می شد اما امسال خود این شرکت اقدام به عرضه می کند.

محمدی با بیان این که حدود 70 هزار تن فرآورده شیمیایی توسط بازرگانی پتروشیمی عرضه شده گفت: اگر فروش پتروشیمی شیراز را به میزان عرضه بیافزاییم رشد تولید محصولات شیمیائی نیز مطلوب ارزیابی می شود.

وی افزود: افزون بر فروش در بورس کالا شرکت بازرگانی پتروشیمی به صورت تک محموله ای، تامین خوراک میان مجتمع ها، فروش به واحد های استراتژیک کشور، نیروگاه ها و واحد های صنعتی را نیز انجام می دهد.

شناسایی مشتریان واقعی موجب کاهش واسطه گری می شود

مدیر بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی پتروشیمی اظهار کرد: مشتریان و متقاضیان واقعی باید شناسایی شوند و تسهیل ثبت نام در سایت بهین یاب می توتند از رشد دلالی در بازار جلوگیری کند.

وی افزود: خوشبختانه تعامل خوبی میان بازرگانی پتروشیمی و مسئولان در وزارت صنعت، معدن و تجارت برای یافتن بهترین راه حل ها جهت شناسایی مشتریان واقعی در جریان است.

محمدی افزود: در سایت بهین یاب حدود 1700 شرکت فعال در زمینه صنایع تکمیلی ثبت نام کرده اند و حدود 3 هزار مشتری فعال در صنایع تکمیلی پتروشیمی وجود دارد.

وی تصریح کرد: اگر مشتریان واقعی اقدام به خرید کنند تقاضا در بازار هم واقعی خواهد شد و انتظار می رود با مدیریت مناسب جلوی نوسان های موجود در بازار گرفته شود.

مدیر بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی پتروشیمی اظهار کرد: تا زمانی که تقاضای کاذب در بازار وجود داشته باشد بورس ناچار به سهمیه‌بندی است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز