خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب:

زیلایی مسجدسلیمان به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۲۶

احداث کارخانه گاز و گاز مایع (NGL ١٧٠٠)، کارخانه بهره‌برداری و نمک‌زدایی، مجتمع تفکیک و تقویت فشار نفت به همراه احداث مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان از جمله پروژه هایی است که می‌تواند زیلایی را به یک منطقه ویژه اقتصادی تبدیل کند.

ایلنا: مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب از تبدیل منطقه زیلایی مسجدسلیمان به منطقه ویژه اقتصادی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، حمید بورد گفت: احداث پروژه‌های متعدد از سوی این شرکت و اجرای طرح پتروشیمی، نوید بخش توسعه منطقه است.

وی با اشاره به پروژه‌های در حال اجرا در منطقه محروم زیلایی، افزود: احداث کارخانه گاز و گاز مایع (NGL ١٧٠٠)، کارخانه بهره برداری و نمک زدایی، مجتمع تفکیک و تقویت فشار نفت به همراه احداث مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان از جمله پروژه‌هایی است که می تواند زیلایی را به یک منطقه ویژه اقتصادی تبدیل کند. 

بورد با بیان این که شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، آمادگی تامین خوراک مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان را دارد، گفت: این شرکت آماده است خوراک مجتمع را از میدان‌ها و مخازن کارون، لالی، زیلایی و سایر مناطق در دسترس با کیفیت مناسب تامین كند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در خصوص نوسازی تاسیسات نفتی حوزه عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، اظهار کرد: با توجه به عمر بالای تاسیسات، با تلاش کارشناسان و متخصصان مناطق نفت خیز جنوب و  بهره گیری از توانمندی های داخلی تمامی این تاسیسات نوسازی شده است.

منطقه زیلایی در حدفاصل میان شهرستان مسجدسلیمان و شهرستان لالی واقع شده است.

شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان یکی از شرکت‌های تابع شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است که براساس برنامه تکلیفی و صیانتی ابلاغی به طور متوسط روزانه ١٤٥ هزار بشکه نفت خام تولید دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز