خبرگزاری کار ایران

عضو كمیسیون انرژی به ایلنا خبرداد:

ظرفیت سازی برای افزایش تولید نفت خام در كشور

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۴۵

«سید موسی موسوی» در خصوص كاهش قیمت نفت از 99 دلار به 93 دلار، گفت: انتظار كاهش قیمت بیش از این نمی رود و این كاهش به دلیل تغییرات فصلی است.

یك عضو كمیسیون انرژی مجلس معتقد است با وجود کاهش تکلیفی تولید نفت خام، ظرفیت سازی برای افزایش تولید در كشور در حال انجام است چراكه انتظار افزایش نسبی صادرات نفت بسیار زیاد است.

«سید موسی موسوی» عضو كمیسیون انرژی مجلس در گفت و گو با خبر نگار ایلنا در خصوص كاهش بهای نفت و تاثیر آن بر اقتصاد كشور گفت: بخش عمده درآمدهای ارزی كشور از صادرات نفت و فرآورده های آن است، لذا كاهش قیمت نفت بر اقتصاد تاثیرگذار است.
این نماینده مجلس عامل كاهش صادرات نفتی كشور را تحریم ها دانست و ادامه داد: با وجود تحریم‌ها، به دلیل مرغوبیت و خصوصیات نفتی ایران بازارهای جهانی نمی توانند به تحریم‌ها پای بند باشند و از نفت ایران صرف نظر كنند.
وی تاكید كرد: با وجود کاهش تکلیفی تولید نفت خام کشور ظرفیت سازی برای افزایش تولید در حال انجام است چرا كه انتظار افزایش نسبی صادرات نفت بسیار زیاد است.
عضو كمیسیون مجلس در خصوص كاهش قیمت نفت از 99 دلار به 93 دلار، گفت: انتظار كاهش قیمت بیش از این نمی رود و عمده این كاهش به دلیل تغییرات فصلی است.
وی در خصوص نحوه پرداخت پول نفت صادراتی ایران از سوی كشورهای خارجی مانند هند و چین گفت: قسمتی از این پرداخت‌ها بواسطه كالاهای اولیه انجام می‌شود كه توسط وزارت صنعت و معدن و وزارت كشاورزی اولویت بندی شده است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز