خبرگزاری کار ایران

امروز با حضور مقام‌های عالی کشور انجام می‌شود؛

بهره برداری از ۵ طرح آبرسانی و شبکه آبیاری در خراسان شمالی

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۳۱

طرح‌ها شامل آبرسانی به شهر بجنورد از سد شیرین دره، آبرسانی به شهر اسفراین از سد اسفراین، آبرسانی به شهرهای گرمه و جاجرم، سد و شبکه آبیاری گلول شیروان و شبکه آبیاری شیرین دره است.

بهره برداری از پنج طرح آبرسانی و شبکه آبیاری امروز با حضور مقام‌های عالی کشور در خراسان شمالی آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا، این طرح‌ها شامل آبرسانی به شهر بجنورد از سد شیرین دره، آبرسانی به شهر اسفراین از سد اسفراین، آبرسانی به شهرهای گرمه و جاجرم، سد و شبکه آبیاری گلول شیروان و شبکه آبیاری شیرین دره است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی، سه طرح بزرگ آبرسانی به شهرهای مهم استان شامل ده‌ها کیلومتر خط انتقال، تصفیه‌ خانه‌های پیشرفته آب شرب، مخازن ذخیره آب و ایستگاه‌های قدرتمند پمپاژ آب به همراه یک سد و کیلومتر‌ها شبکه آبیاری و زهکشی است.

علیرضا عامری تصریح کرد: سد گلول در ارتفاعات سخت گذر شمال شهرستان شیروان پس از پنج سال تلاش ساخته و آماده بهره‌برداری شده و مراحل ساخت دو سد دیگر نیز در استان به سرعت در حال اجرا است.

وی افزود: دو طرح آبرسانی به شهرهای شیروان و اسفراین از دو سد شیروان و اسفراین نیز هر یک به ترتیب ۱۱ و ۱۶ کیلومتر خط انتقال، هر کدام یک تصفیه خانه مجهز آب شرب، در مجموع بیش از ۲۰ هزار متر مکعب مخازن ذخیره آب و هر یک ظرفیت انتقال سالانه ۱۰ میلیون مترمکعب آب را دارند و برای این دو طرح نیز در مجموع ۳۷۴ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

عامری گفت: طرح‌های آبرسانی به شهرهای آشخانه، فاروج و راز نیز با ظرفیت انتقال سالانه بیش از هشت میلیون مترمکعب آب و ۵۱ کیلومتر خط انتقال از طرح‌های در دست مطالعه این شرکت است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت افزون بر ساخت سد گلول شیروان با هزینه ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار، کار اجرایی دو سد جدید نیز به حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و سه سد جدید دیگر نیز وارد مرحله اجرایی شده است که با بهره‌برداری از این سد‌ها توان تنظیم آب‌های سطحی در خراسان شمالی در مجموع به ۲۰۰ میلیون مترمکعب در سال افزایش خواهد یافت.

وی گفت: شبکه آبیاری و زهکشی زمین‌های پایاب سد شیروان با ۸۰ کیلومتر طول، وسیع‌ترین شبکه آبیاری در استان است که بیش از پنج هزار و ۷۰۰ هکتار زمین را پوشش می‌دهد، حدود ۵۸ کیلومتر شبکه آبیاری و زهکشی نیز برای پوشش بیش از پنج هزار و ۲۵۷ هکتار از زمین‌های پایاب سد شیرین دره آماده بهره برداری شده است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز