خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره نصب آویزه شرکت ملی حفاری ایران خبر داد:

آویزه هیدرولیکی چاه‌های نفت و گاز در كشور بومی‌سازی شد

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۳۳

هزینه هر ست آویزه استری حدود ٧٥٠ میلیون ریال برآورد می‌شود و هزینه خرید مشابه خارجی آن افزون بر ٣٥٠ هزار دلار است. بدین ترتیب علاوه بر بومی شدن دانش فنی و بی‌نیازی صنعت نفت، از خروج مبلغ قابل توجهی ارز از کشور جلوگیری می‌شود.

ایلنا: برای اولین بار در کشور ساخت آویزه هیدرولیکی چاه‌های نفت و گاز انجام شد. ازجمله مزیت‌های استفاده از این تکنیک؛ راندن تعداد کمتری جداری، کاهش عملیات سیمانکاری، امکان حفاری در عمق بیشتر، شتاب در عملیات حفاری، کاهش زمان تکمیل چاه، ایمن سازی و کاهش هزینه‌هاست.
به گزارش ایلنا، محمود ارشدی رئیس اداره نصب آویزه شرکت ملی حفاری ایران گفت: آویزه ١١ و ٤/٣ اینچ هیدرولیکی با مشارکت بخش خصوصی در استان خوزستان بومی‌سازی شده است.
وی افزود: سازندگان و تولیدکنندگان داخلی حدود چهار سال است که به دانش فنی ساخت آویزه‌های آستری ٣ و یک دوم، ٥ و ٧ اینچ در کشور دست یافته‌اند و تاکنون ٤٧٠ حلقه چاه نفت و گاز در مناطق مختلف نفت خیز با استفاده از این آویزه‌ها تکمیل و در مدار تولید قرار گرفت.
ارشدی اظهار کرد: باتوجه به نیاز شرکت‌های متقاضی برای اولین بار در منطقه، و پس از ١٨ ماه کار و تلاش این پروژه به همت متخصصان شرکت و سازندگان خوزستانی تولید و پس از آزمایش‌های کارگاهی برای استفاده به منطقه عملیاتی ارسال شد.
رئیس اداره نصب آویزه شرکت ملی حفاری ایران درباره هزینه ساخت این تجهیز توضیح داد: هزینه هر ست آویزه استری با این سایز حدود ٧٥٠ میلیون ریال برآورد می‌شود و هزینه خرید مشابه خارجی آن افزون بر ٣٥٠ هزار دلار است که بدین ترتیب علاوه بر بومی شدن دانش فنی و بی‌نیازی صنعت نفت، از خروج مبلغ قابل توجهی ارز از کشور جلوگیری شده است.
رئیس اداره نصب آویزه شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: در سه دهه گذشته متخصصان و کارشناسان این شرکت ٣ هزار و٥٠٠ حلقه چاه نفت و گاز را در خشکی و دریا برای شرکت‌های مناطق نفت خیزجنوب، نفت مناطق مرکزی، نفت و گاز پارس، نفت فلات قاره، مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و سایر شرکت‌های تابع و پروژه‌های حفاری تکمیل و در مدار تولید قرار داده‌اند.
وی با بیان اینکه در سال گذشته ٢٣٢ مورد و در دو ماه سال جاری نیز بیش از ٤٠ عملیات نصب آویزه با موفقیت از سوی این بخش در چاه‌های نفت و گاز نصب و عملیاتی شده، گفت: هم اکنون امکان خدمات دهی به ٨ دستگاه حفاری بطور همزمان فراهم است و برنامه‌ریزی برای تولید انبوه آویزه‌های آستری موردنیاز شرکت‌های متقاضی و افزایش تیم‌های عملیاتی در دست اجراست.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز