خبرگزاری کار ایران

توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در مناطق نفت خیز جنوب

کد خبر : ۸۵۰۷۶

این شبکه با استفاده از فیبر پیشرفته NZDSF در قالب ١٠ رینگ فرعی و یک رینگ اصلی با متراژ ٣ هزار و ٣٠٠ کیلومتر طراحی شده است.

سرپرست فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب از توسعه زیرساخت‌های ارتباطی این شرکت با ایجاد شبکه فیبرنوری خبر داد.
فرخ فرشاد گفت: به این منظور پروژه ایجاد شبکه فیبرنوری تعریف و اجرای آن به صورت EPCF (انجام کامل مهندسی، تأمین کالا، ساخت و تأمین مالی پروژه در قالب یک قرارداد) به یک شرکت داخلی واگذار شد.

وی افزود: در اجرای این پروژه ٦٢ ایستگاه مخابراتی واقع در کارخانه‌ها و تاسیسات نفت و گاز و واحدهای ستادی این شرکت در محدوده استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، فارس و بوشهر از طریق فیبر نوری به یکدیگر متصل خواهند شد.

فرشاد اظهارکرد: این شبکه با استفاده از فیبر پیشرفته NZDSF در قالب ١٠ رینگ فرعی و یک رینگ اصلی با متراژ ٣ هزار و ٣٠٠ کیلومتر طراحی شده است.

سرپرست فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: طراحی این شبکه بر اساس ترکیبی از دو فناوری پیشرفته انتقال اطلاعات NG SDH و IP/MPLS از سوی کارشناسان این شرکت انجام شده است.

وی افزود: این کار انتقال اطلاعات با حجم و سرعت بسیار بالا همچنین زمینه انتقال بسته‌های داده با سطح اولویت‌دار و در نهایت پهنای باند گارانتی شده را فراهم می‌کند.

فرشاد درباره اهداف ایجاد این شبکه توضیح داد: دستیابی به اهداف تعیین شده در سند چشم انداز وزارت نفت با ایجاد زیرساخت در حوزه ICT و ضرورت استفاده از فناوری‌های جدید همانند اتوماسیون اداری، سامانه‌های نرم افزاری تحت شبکه، نظارت از راه دور، ویدیو کنفرانس، پزشکی و آموزش از راه دور، از جمله اهداف ایجاد این شبکه است.

سرپرست فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ادامه داد: در این پروژه سرویس‌های مختلفی مانند انتقال سرویس‌های مختلف داده و آی‌تی، تله متری، سرویس‌های تلفنی، انتقال تصاویر و فیلم، امکان برقرار کنفرانس‌های ویدیویی بین مناطق، آموزش از راه دور و خدمات پزشکی از راه دور در نظر گرفته شده است.

وی گفت: برای اجرای این پروژه ٥٢٦ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز