خبرگزاری کار ایران

رییس کارگروه استفاده از تولید ملی در گفتگو با ایلنا:

مافیای واردات تجهیزات صنعت نفت، همکار تحریم کنندگان ایران است

کد خبر : ۸۸۵۳۵

«فرصت‌های اشتغال به تحریم کنندگان کشور تقدیم خواهد شد./ داستان واردات تجهیزات نفتی به ۱۴ دکل چینی ختم نمی‌شود./ عدم توانایی وزیر نفت در برابر باندهای موجود در این حوزه، از دلایل واردات تجهیزات نفت است.»

رییس کارگروه استفاده از تولید ملی گفت: مافیای واردکنندگان تجهیزات صنعت نفت به تولید کشور اجازه پا گرفتن نمی‌دهند و همکار مستقیم تحریم کنندگان ایران هستند.

حسین ذوالانوار، رییس کارگروه استفاده از تولید ملی در گفتگو با خبرنگار ایلنا با ابراز تاسف نسبت به صدور مجوز جهت واردات ۱۴ دکل حفاری چینی اظهار داشت: واردات تجهیزات نفتی یک مصیبت کهنه است که از ناحیه بدنه وزارت نفت دامن گیر صنعت نفت کشور شده است.
وی افزود: در چند سال گذشته صنعت ساخت دکل در کشور مورد استفاده قرار گرفته است و بخش‌های مربوطه، تاییدیه حسن کارایی آن‌ها را صادر کرده‌اند.
این عضو کمیسیون انرژی تصریح کرد: طبق تاییدیه‌های صادر شده دکل‌های حفاری ساخت داخل با قیمت پایین ترعرضه می‌شوند و همچنین توانایی رقابت باهمتایان خارجی خود را دارند.
ذوالانوار با اشاره به عقد قرار داد مبنی بر ساخت ۱۴ دکل حفاری خشکی با صنایع فجر و جهاد دانشگاهی افزود: بیش از یک سال از انعقاد قرارداد فوق می‌گذرد و هنوز برای اجرا دستوری ابلاغ نشده است.
رییس کارگروه استفاده از تولید ملی ادامه داد: مکاتباتی با وزیر نفت و معاون‌های وی (قلعه بانی و بازرگانی) صورت گرفته است ولی عطش واردات، جاذبه‌ها و حواشی مربوط به آن سدی برای اجرای قرار داد محسوب می‌شوند.
وی عدم توانایی وزیر نفت در برابر باندهای موجود در این حوزه را از دلایل واردات تجهیزات نفت دانست.
ذوالانوارخاطر نشان کرد: داستان واردات تجهیزات نفتی به ۱۴ دکل چینی ختم نمی‌شود. به عنوان مثال در توسعه پالایشگاه اراک، برای تامین چراغ‌های ضد انفجار این پالایشگاه در اواسط کارعلی رغم بستن قرارداد با تولید کننده داخلی مافیای واردات تجهیزات نفت دست به کار شدند.

عضو کمیسیون انرژی افزود: ایرادات بی‌جا به تولید کننده فوق الذکر که ۱۶ سال سابقه همکاری با پالایشگاه‌های مختلف را داشت باعث برهم خوردن قرارداد و واردات از چین شد.
وی با اشاره به نتیجه نرسیدن بررسی‌های یک ساله سازمان بازرسی کشور در این زمینه گفت: با پی گیری‌های به عمل آمده مشخص شد اجناسی که با نام ایتالیایی وارد شده‌اند چینی هستند اما شکایت‌ها در این زمینه نتوانست راه به جایی ببرد.
عضو کمیسیون انرژی تصریح کرد: همچنان این باند به کار خود ادامه می‌دهند و هیچ کس حتی شخص وزیر نفت هم قادر به جلوگیری فعالیت‌هایشان نیست.

ذوالانوار با اشاره به انتخاب شدن روحانی ادامه داد: کلید روحانی باید «کلید تولید» و قادر به باز کردن قفل‌های هفت گانه‌ای که به آن زده شده است باشد.
وی تاکید کرد: مافیای واردات تجهیزات صنعت نفت همکار مستقیم تحریم کنندگان ایران هستند و اجازه پاگرفتن به تولید داخل را نمی‌دهند، رییس جمهور منتخب با کمک قوه قضاییه باید وارد این میدان شود و با کمک وزرای منتخب شایسته این معضل را حل کند.
رییس کارگروه استفاده از تولید ملی در پایان اظهار داشت: در صورت نادیده گرفتن این موضوع ملت دچار مشکل مضاعف خواهد شد و فرصت‌های اشتغال به تحریم کنندگان کشور تقدیم خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز