خبرگزاری کار ایران

یك كارشناس انرژی:

محاسبه تساعدی تنها راه مهار مصرف برق است

asdasd
کد خبر : ۸۹۷۸۸

«در تمام دنیا کنترها دارای تعرفه هستند و محاسبه قیمت در تمام روز یکسان نیست این اتفاق نباید سبب ناراحتی برخی شهروندان شود زیرا در غیر این صورت با توجه به افزایش وسایل برقی در منازل برای تامین برق دچار مشکل خواهیم بود که یا با افزایش نیروگاه و یا خاموشی باید این مشکل را بگذرانیم.»

یک کار‌شناس برق گفت: با توجه به صنعتی شدن کشور و بالا رفتن استفاده از وسایل برقی، نصب کنتورهای الکترونیکی و محاسبه تساعدی قیمت برق تنها راه مهار مصرف برق است.

حمیدرضا صیفی، کار‌شناس برق در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به تلفات ۲۰ درصدی در شبکه‌های برقی کشور اظهار داشت: میزان تلفات برق در دیگر کشور‌ها ۵ درصد است در حالی که در ایران به دلیل فرسوده بودن شبکه‌ها بسیار بیشتر است و میزان مصرف اعلام شده آمار واقعی مصرف شهروندان نیست.

وی در خصوص تاثیر هدفمند سازی یارانه‌ها در مدیریت مصرف برق گفت: قبل از هدفمند سازی یارانه‌ها در هر سال افزایش ۷ تا ۱۰ درصدی را شاهد بودیم و هدفمند سازی کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق را با خود به همراه داشت که اگر این پیش گیری صورت نمی‌گرفت با حركت كشور به سمت صنعتی شدن، شاهد افزایش تا ۳۰ درصد هم می‌بودیم.

صیفی افزود: تا قبل از هدفمند سازی ارزش برق در کشور بسیار ناچیز بود و مدیریت مصرف برق در کشور معنی نداشت و با اجرای این طرح در حال حاضر شهروندان در مصرف و حتی انتخاب وسایل برقی دقت بیشتری به خرج می‌دهند.

این کار‌شناس برق با اشاره به اجرای طرح کنترهای الکترونیکی در منازل و محاسبه تصاعدی مصرف برق اظهار داشت: در تمام دنیا کنتر‌ها دارای تعرفه هستند و محاسبه قیمت در تمام ساعات روز یکسان نیست این اتفاق نباید سبب ناراحتی برخی شهروندان شود زیرا در غیر این صورت با توجه به افزایش وسایل برقی در منازل برای تامین برق دچار مشکل خواهیم بود که این مشكل را یا با افزایش نیروگاه و یا با خاموشی باید پشت سر بگذاریم.

وی تصریح کرد: محاسبه تساعدی در ساعت‌های پیک مصرف تنها راه کار برای مهار مصرف برق است.

این كارشناس انرژی در پایان اظهار داشت: همکاری با کشورهایی که با ما اختلاف ساعت هستند بسیار می‌تواند در صادرات برق اتفاق خوبی باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز