خبرگزاری کار ایران

توسط مدیریت مصرف توزیع برق تهران انجام شد؛

کاهش ۳۰۰ مگاواتی مصرف برق

asdasd
کد خبر : ۹۳۵۶۲

در تجهیزات الکترونیکی هر چقدر دما بالاتر می‌رود افزایش باردهی کاهش پیدا می‌کند و فیوزها و تجهیزات حفاظتی برای عدم صدمه به تجهیزات عمل كرده و قطعی برق را سبب می‌شوند.

ایلنا: معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع برق تهران دلیل قطعی‌های مکرر اخیر تهران را بالا رفتن میزان بار شبکه که غیر قابل کنترل است اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در چندین روز اخیر به دلیل افزایش دمای بی‌سابقه با قطعی برق در نقاط مختلف تهران و در ساعت‌های طولانی مواجه بودیم.این اتفاقات در حالی بود که هیچ گونه اعلام قطعی از سوی وزارت نیرو به شهروندان ابلاغ نمی‌شد همچنین وزرا و مسئولین امر در مصاحبه‌های مختلف از نداشتن قطعی‌های زمان بندی شده خبر داده بودند.

عبدالامیر یاقوتی، معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع برق تهران در خصوص قطعی‌های اخیر تهران به ایلنا گفت:‌‌ همان طور که در چند وقت اخیر از سوی مسئولین به کرات گفته شده ‏، قطعی برنامه ریزی شده وجود ندارد.

یاقوتی با اشاره به دلایل این اتفاق گفت: در سیستم ظرفیت‌های مشخصی برای تامین برق شهر وجود دارد و زمانی که میزان بار بیشتر از حد ظرفیت می‌شود فیوز‌ها اجازه انجام کار نمی‌دهند.

معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع برق تهران تصریح کرد: در تجهیزات الکترونیکی هر چقدر دما بالا‌تر می‌رود افزایش باردهی کاهش پیدا می‌کندو فیوز‌ها و تجهیزات حفاظتی برای عدم صدمه به تجهیزات عمل می‌کنند و قطعی برق را سبب می‌شوند.

وی تجهیزات سرمایشی را از عوامل افزایش بارعنوان کرد و افزود: ما به التفاوتی که در میزان مصرف فصل گرم و سرد به وجود می‌آید مربوط به تجهیزات سرمایشی می‌شود.

یاقوتی با اشاره به اضافه شدن ۳۰۰ مگاوات به بار شبکه گفت: در دمای ۴۳ درجه و رطوبت ۵۲ درجه ماکسیمم مصرف تهران با افزایش ۴ درجه به ۳۷۰۰ مگاوات رسید در نتیجه تجهیزات تحت اضافه بار قرار گرفتند و به قطعی‌های مکرر برق منجر شد.

معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع برق تهران در خصوص جلوگیری از قطعی برق اظهار داشت: یکی از راه حل‌ها می‌تواند ایجاد کردن تجهیزات در شبکه باشد که عملا غیر اقتصادی است و برای چند روز در سال این همه هزینه‌های ساخت و نگهداری غیرمنطقی به نظر می‌رسد.

وی راه حل دیگر را به برنامه ریزی تولید نسبت داد و افزود: با تبدیل مصرف کننده به تولید کننده به راحتی می‌توان این کمبود را جبران کرد و شهروندان با تغییر در رفتار مصرف خود تنها در زمان‌هایی محدود می‌توانند در از بین بردن این مسئله اثر گذار باشند.

معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع برق تهران تصریح کرد: در خیلی از موارد دیده می‌شود بعد از تعطیلی ادارات وسایل سرمایشی در حال کار کردن هستند همچنین در منازل چند وسیله برقی پر مصرف هم زمان آن هم در زمان‌های پیک مصرف در حال کار کردن هستند و نیز عدم ایزولاسیون ساختمان‌ها همگی در بی‌برقی تاثیر گذار هستند.

یاقوتی با اشاره به کاهش ۳۰۰ مگاواتی مصرف توسط دفتر مدیریت مصرف توزیع برق تهران افزود: از فعالیت‌هایی که برای این کاهش مصرف صورت گرفته می‌توان به همکاری تعطیلات صنایع در تابستان اشاره کرد که واحدهای مذکور زمان سرویس سالانه تجهیزات و تعطیلی پرسنل خود را با هماهنگی شرکت توزیع برق و در زمان‌های پیک مصرف انجام دهند در نتیجه شامل تخفیفات در قبض خود نیز خواهند شد.

وی ادامه داد: از دیگر کارهای صورت گرفته آموزش مدارس ویژه راهنمایی است که طبق این طرح هر ساله ۶۰ هزار دانش آموزان با مدیریت مصرف آشنا می‌شوند و تا کنون ۸۰۰ هزار دانش آموز آموزش دیده داشته‌ایم.

معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع برق تهران با اشاره به کاهش تلفات در حوزه شبکه افزود: با جایگزین کردن شبکه‌های نو به جای شبکه‌هایی که بر اثر زمان فرسوده شده‌اند تلفات انرژی را توانسته‌ایم به میزان۷۰ مگاوات کاهش دهیم.

وی ادامه داد: از دیگر طرح‌هایی که در این راستا مورد استفاده قرار گرفته کنترل مصرف کننده‌ها با مصرف بالا، استفاده از کسانی که دارای دیزل ژنراتور هستند و نیز اطلاع رسانی در روز قبل به سازمان‌هایی که امکان کاهش بار برایشان وجود دارد بوده است.

یاقوتی در آخر گفت: به جز موارد گفته شده که جز فعالیت‌های سازمانی ماست شرایطی نیز پیش می‌آید که نیازمند تدابیر خاص است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز