خبرگزاری کار ایران

به دلیل واردات از چین:

قرار داد ساخت 14 دكل‌ داخلی به 6 عدد رسید

asdasd
کد خبر : ۹۴۷۷۹

به دلیل اعتراض کنسرسیوم ساخت دکل مبنی بر واردات دکل‌های چینی با وجود بستن قرارداد با سازندگان داخلی پیگیری‌هایی از سوی مدیر عامل شرکت ملی نفت صورت گرفت که منجربه کاهش تعداد دکل‌ها از ۱۴ به ۶ دستگاه شد.

با وجود بستن قرار داد با سازندگان داخلی Lمبنی بر ساخت ۱۴ دستگاه دکل نفتی به دلیل واردات این دکل‌ها از کشور چین این تعداد به ۶ عدد کاهش پیدا کرد.
رضا پدیدار، رییس هیت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به کاهش ساخت تعداد دکل‌های نفتی توسط سازندگان داخلی اظهار داشت: طبق قرارداد انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با وزارت نفت بنا بر ساخت ۱۴ دکل نفتی توسط سازندگان داخلی بود که این اتفاق عملیاتی نشد.
وی افزود: متاسفانه نه تنها این امر به اجرا نرسید بلکه پس از مدتی شاهد نادیده گرفتن قرارداد مذکور و بستن قرارداد جدیدی با کشور چین برای وارد کردن این ۱۴ دکل نفتی بودیم.
رییس هیت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ادامه داد: در جواب پرس وجو‌های ما در خصوص این اتفاق محدودیت‌های مالی و نیز بستن قرارداد با چین قبل از مذاکره با سازندگان داخلی مطرح شد که البته دلایل موجهی برای این اتفاق نبودند.
پدیدار با اشاره به پپیگیری‌های صورت گرفته با شرکت ملی نفت گفت: به دلیل اعتراض کنسرسیوم ساخت دکل  مبنی بر واردات دکل‌های چینی با وجود بستن قرارداد با سازندگان داخلی پیگیری‌هایی از سوی مدیر عامل شرکت ملی نفت صورت گرفت که منجربه کاهش تعداد دکل‌ها از ۱۴ به ۶ دستگاه شد.
وی تصریح کرد: در خصوص قرارداد با چینی‌ها مطرح شد که مذاکره با آن‌ها به قبل از قرارداد به سازندگان داخل برمی گردد و در حال حاضر به دلیل عدم داشتن زمان کافی و شرایط حساس کشور و تسریع در پروژه‌های نفتی به ناچار مجبور به تامین ۸ عدد دکل از کشور چین هستیم.
پدیدار با اشاره به برگزاری گرده همایی بامدیران نفت و گاز افزود: در جلسه‌ای که برگزار شد قلعه بانی رسما اعلام کرد ظرف چند روز آینده قرارداد ۶ دستگاه ساخت دکل نفتی با کنسرسیوم ساخت دکل امضا و مبادله خواهد شد.
رییس هیت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در آخر گفت: در حال حاضر کنسرسیوم ساخت دکل بر سر زمان، مبلغ و شیوه پرداخت با وزارت نفت و شركت ملی نفت در حال مذاكره است که ظرف چند روز آینده نتیجه قطعی حاصل خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز