خبرگزاری کار ایران

پالایشگاه 15 و 16 از زمان راه اندازی در دولت دهم تا الان تعطیل است

کد خبر : ۹۸۶۸۷

ردیف اول پالایشگاه فاز 15 و 16 به دلیل آماده نبودن دریا و عدم رسیدن کمپرسورها، در اواخر دولت دهم با گاز فازهای ۶ و۷و ۸ راه اندازی شد اما پس از راه اندازی به دلیل مشکلات تاسیساتی و تعمیرات عملیات متوقف شد و تا کنون نیز ادامه دار بوده است.

چند روز قبل از اتمام دولت دهم خبر راه اندازی پالایشگاه فاز ۱۵ و ۱۶ اعلام شد اما به دلیل مشکلات تاسیساتی و تعمیرات عملیات متوقف شد و قرار است از شهریور ماه مجددا شروع به کار کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهرزاد صفوت، مدیر عامل شرکت بهره برداری و مدیریت پتروپارس با اشاره به پیشرفت پالایشگاه فاز 15 و 16 اظهار داشت: در حال حاضر پالایشگاه  در مرحله راه اندازی قرار دارد و تا مرحله به بهره برداری رسیدن 2 مرحله دیگر باقی مانده است.

وی افزود: پیمانکاران ایرانی در ساخت و بهره برداری از پالایشگاه  تا ۹۰ درصد کار را به خوبی پیش برده اند اما در ده درصد مابقی کار، نیمه کاره‌‌ رها شد كه با واگذاری پالایشگاه فاز 15 رو 16 به شرکت پتروپارس ما با استفاده از نیروهای متخصص ایرانی و همچنین با پشتوانه تجربه چند ساله توانایی به بهره برداری رساندن این طرح را تا ۴ الی ۵ ماه آینده را خواهیم داشت.

صفوت زمان بهره‌برداری را ۱۰ ماه اعلام کرد و گفت: پیشرفت پروژه در مرحله بهره‌برداری در هر ماه کمتر از یک درصد بود و پیمانکاران ایرانی در این مرحله به دلیل عدم تجربه کاری از کار باز ماندند و طرح ها در نیمه راه متوقف شد.

وی با اشاره به توقف کار پالایشگاه فاز 15 و 16 افزود: در آن زمان به دلیل آماده نبودن دریا و عدم رسیدن کمپرسورها، ردیف  اول پالایشگاه با گاز فازهای ۶ و۷و ۸ راه اندازی شد اما پس از راه اندازی به دلیل مشکلات تاسیساتی و تعمیرات عملیات متوقف شد و در شهریور ماه پس از مذاکرات با شرکت کارفرما، کار مجدد آغاز خواهد شد.

صفوت در خصوص اهداف آینده شرکت گفت:خرید یک پالایشگاه همراه با اجرای کلیه عملیات راه‌اندازی و بهره برداری، همچنین بهره برداری از پالایشگاه‌های در دست ساخت  از اقدامات اولیه شرکت پتروپارس خواهد بود.

به گزارش ایلنا، پالایشگاه فاز ۱۵ و ۱۶با رسیدن با رسیدن به  مرحله بهره‌برداری کامل قادر است روزانه ۵۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی را به شبکه سراسری کشور تزریق کند.

با راه‌اندازی نهایی این طرح روزانه ۵۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی، یک میلیون تن اتان، ۷۵ هزار بشکه می‌عانات گازی، ۴۰۰ تن گوکرد و یک میلیون و ۵۰ هزار تن گاز مایع LPG به منظور صادرات تولید می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز