خبرگزاری کار ایران

بزرگ‌ترین طرح ذخیره‏‌سازی گاز طبیعی ایران آماده افتتاح است

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۹۹

با راه اندازی دومین مخزن ذخیره سازی گاز طبیعی کشور پانزدهمین پالایشگاه گاز کشور در شهرستان سرخس نیز افتتاح می‌شود.

مدیر عامل شرکت ذخیره سازی گاز طبیعی ایران از افتتاح دومین و بزرگ‌ترین طرح ذخیره‏‌سازی گاز طبیعی ایران و منطقه در هفته دولت و با حضور رییس جمهوری و وزیر نفت خبر داد.

به گزارش ایلنا، مسعود سامی وند با اشاره به اینکه شرکت ذخیره سازی گاز طبیعی ایران یک شرکت استراتژیک برای تامین انرژی است گفت: این شرکت پشتوانه موثر برای مصارف گاز خانگی، صنعتی، صادرات و تزریق به میادین نفتی برای ازدیاد برداشت است.

به گفته وی با اجرای طرحهای عظیم ذخیره سازی گاز طبیعی در تمام نقاط کشور علاوه براحیاء مخازن هیدرو کربوری تخلیه شده رونق اقتصادی در مناطق مختلف نیز ایجادخواهد شد.

سامی وند با اشاره به راه‌اندازی اولین مجتمع پالایشگاهی و ذخیره سازی گاز طبیعی در ایران و منطقه گفت: بر این اساس ایران از رتبه ۳۳ به ۱۹ جهان در بین کشورهای دارای تکنولوژی ذخیره سازی گاز طبیعی ارتقاء یافت و با راه اندازی دومین و بزرگ‌ترین مخزن ذخیره سازی گاز کشور بنام ثامن الحجج - علیه السلام – رتبه ایران به پنجم جهان ارتقا خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت ذخیره سازی گاز طبیعی ایران اظهار کرد: با راه اندازی دومین مخزن ذخیره سازی گاز طبیعی کشور پانزدهمین پالایشگاه گاز کشور در شهرستان سرخس نیز افتتاح می‌شود.

به گفته سامی وند با اجرای طرح‌های دیگر ذخیره سازی گاز طبیعی در سایر استانهای کشور، رتبه بر‌تر کشورهای دارنده تکنولوژی ذخیره سازی گاز به ایران اختصاص خواهد یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز