خبرگزاری کار ایران

درگفتگو با ایلنا مطرح شد:

واردات دکل حفاری نفتی به بهانه عدم توانایی در انتقال ارز

asdasd
کد خبر : ۹۹۲۲۵

بهانه‌های آنها به تحریم‌ها و عدم توانایی در انتقال ارز به کشور نیز باز می‌گردد و اظهار می‌دارند به دلیل آنکه پول‌های ما در این كشورها بلوكه شده است از شرکت‌های خارجی دکل‌ها را تامین می‌کنیم.

یکی از بهانه تراشی‌های مسوولین برای تامین دکل‌های حفاری از کشورهای اروپایی و چین عدم توانایی در انتقال ارز به کشور است.

رضا پدیدار رییس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، ‌ با اشاره به پیشرفت قرارداد میان شرکت ملی حفاری ایران و جهاد دانشگاهی به نمایندگی کنسرسیوم ساخت دکل اظهار داشت: این قرارداد برای ساخت ۴ دستگاه دکل حفاری خشکی با قدرت ۲۰۰۰ اسب بخار امضا شد.
وی با اشاره به نیاز ۹۰ میلیون یورویی برای ساخت ۴ دکل افزود: قرار بر این است ۵۴ میلیون یورو در غالب ریال و ۳۶ میلیون یوروی باقی مانده به صورت ارزی تامین شود، مدت زمان اجرایی کار نیز دو سال پیش بینی شده است و با وجود آنکه قرار بر ارایه پیش‌پرداخت برای شروع کار بوده تا کنون مبلغی به سازندگان پرداخت نشده است.
رییس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفتی تصریح کرد: در صورت عدم تامین مالی، شروع کار برای ما امکان پذیر نخواهد بود كه البته امیدواریم به زودی وعده داده شده محقق شود.
وی در خصوص عدم استفاده مسوولین از تولید داخل و واردات دکل از شرکت‌های اروپایی و چین گفت: متاسفانه مسوولین به دلیل طرح مشکلات ارزی تولید داخلی را نادیده می‌گیرند؛ همچنین بهانه‌های آنها به تحریم‌ها و عدم توانایی در انتقال ارز به کشور نیز باز می‌گردد و اظهار می‌دارند به دلیل آنکه پول‌های ما در این كشورها بلوكه شده است از شرکت‌های خارجی دکل‌ها را تامین می‌کنیم.

پدیدار در پایان گفت: این دلایل برای ما قابل قبول نیست دولت باید برای از میان برداشتن تحریم‌ها مذاکره کند و نباید به این دلایل واهی حق سازندگان داخلی پایمال شود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز