خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه لوازم التحریر در گفتگو با ایلنا:

نرخ لوازم التحریر 20 درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۵۳

طی 2 سال گذشته دفاتر دولتی در نمایشگاه‌های پاییزه ارایه نشده و دولت یارانه‌ای هم بابت آن پرداخت نکرده اما امسال دولت با قراردادی که با 2 کارخانه دفترسازی داشته توانسته قیمت‌های متعادلی را برای آن تعیین کند.

رییس اتحادیه لوازم التحریر گفت: نرخ لوازم التحریر نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش یافت.

عباس هدایتیان رییس اتحادیه لوازم التحریر، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این که 130 غرفه از غرفه‌های نمایشگاه پاییزه به لوازم التحریر اختصاص داده شده،  اظهار داشت: غرفه‌های نمایشگاه پاییزه از 13 شهریورماه تحویل غرفه‌داران داده می‌شود و به صورت رسمی هم از 14 تا 23 شهریور ماه غرفه‌داران مشغول به کار می‌شوند.

وی با بیان اینکه در چهار  نقطه تهران نمایشگاه پاییزه برگزار خواهد شد ادامه داد: طبق سنوات گذشته در پارک ارم، بوستان ولایت، حکیمیه و خاوران نمایشگاه پاییزه که بیشتر مختص به لوازم مخصوص بازگشایی مدارس است، این نمایشگاه‌ را خواهیم داشت.

هدایتیان گفت: طی 2 سال گذشته دفاتر دولتی در نمایشگاه‌های پاییزه ارایه نشده و دولت یارانه‌ای هم بابت آن پرداخت نکرده اما امسال دولت با قراردادی که با 2 کارخانه دفترسازی داشته توانسته قیمت‌های متعادلی را برای آن تعیین کند. به عنوان نمونه دفاتر معمولی از 540  تا 1500 تومان به فروش می رسد و دفترهای فانتزی نیز بسته به نوع کاغذ، جلد و کیفیت از 1500 به بالا ارائه می‌شود، همچنین خودکار معمولی نیز از 300  تا 2000 تومان به فروش می رسد.

وی گفت: خوشبختانه امسال واردات لوازم التحریر کاهش داشته این در حالی است که در سال گذشته 95 درصد از لوازم التحریر ما وارداتی بود اما امسال با فعال شدن 20 درصد از کارخانجات تولید لوازم التحریر که بیشتر به تولید مداد می پردازند میزان وابستگی ما به تولیدات خارج کمترشده است و به حدود 80 درصد رسیده است.

هدایتیان با اشاره به کیفیت برخی از لوازم التحریرهای داخلی تصریح کرد: برخی از تولیدات داخلی از مرغوبیت خوبی برخوردارند به عنوان مثال تولید یکی از کارخانجات خمیر بازی کودکان پیش دبستانی از كیفیت بالایی برخوردار است تا جایی که این کارخانه نمونه برتر در صنف ما شناخته شد.

وی با بیان اینکه قیمت برخی از لوازم التحریر نسبت به سال گذشته با تغییراتی همراه بوده است گفت: در برخی از اقلام شاهد رشد 20 درصدی قیمتها هستیم در حالی که برخی دیگر که تولید داخل است تغییری نداشته ایم.

رییس اتحادیه لوازم التحریردر پایان گفت: از زمانی که واردات کالاهای اولویت 10 ممنوع شد، نرخ لوازم التحریر نیز افرایشی شد و در مارک های شناخته شده این افزایش چشمگیرتر بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز