خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه لوازم یدكی خودرو در گفتگو با ایلنا:

سرمایه‌گذاری در ساخت قطعات برخی خودروهای وارداتی توجیه ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۹۰

متاسفانه طرح شبنم بدون كارشناسی آغاز شد هر چند این طرح در ابتدا مفید به نظر می‌رسید، اما صنف ما را با مشكل همراه ساخته است.

رییس اتحادیه لوازم یدكی خودرو گفت: سرمایه گذاری در قطعات خودروهای گران قیمت وارداتی توجیه اقتصادی ندارد.

علی اكبر بخشی، رییس اتحادیه لوازم یدكی در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینكه در شرایط فعلی افزایش قیمتی برای قطعات خودرو پیش بینی نمی شود اظهار داشت: افزایش نرخ قطعات خودرو در صورتی خواهد بود كه نرخ ارز نوسان یابد.

وی افزود: گفته‌های وزیر نفت در خصوص افزایش نرخ بنزین و كاهش نرخ خودرو در اوضاع فعلی چندان به صلاح نبود چرا كه تجربه نشان داده با افزایش نرخ بنزین سایر كالاها از جمله لوازم یدكی خودرو نیز با تاثیر پذیری از آن افزایش قیمت خواهند داشت.

وی با بیان اینكه سرمایه‌گذاری در حوزه قطعات خودروهای گران قیمت وارداتی توجیه اقتصادی ندارد، تصریح كرد: تولید قطعات در حجم انبوه توجیه اقتصادی ندارد و منطقی نیست كه هر خودرویی وارد كشور می‌شود، سرمایه‌گذاری در قطعات آن انجام شود، نباید اجازه ورود هر خودرویی به كشور داده شود زیرا با معضل قطعه همراه می شود و تا 20 سال وابستگی ارزی بوجود می اورد.

وی همچنین با انتقاد از پوشش طرح شبنم افزود: متاسفانه این طرح بدون كارشناسی آغاز شد هر چند این طرح در ابتدا مفید به نظر می‌رسید، اما صنف ما را با مشكل همراه ساخته است چرا كه در خصوص قطعات وارداتی نظیر لامپ‌های بسته بندی شده و  یا سایر قطعات وارداتی ابتدا باید وكیوم‌ها باز شود و سپس بسته بندی مجددی انجام شود كه نیرو، زمان و هزینه مجددی را می طلبد البته در این مورد مشكلاتمان را به سازمان صنعت، معدن و تجارت مطرح كرده‌ایم كه مقرر شده است از مبدا این كار صورت گیرد اما هنوز اجرایی نشده است.

بخشی در خاتمه گفت: افرادی كه با مراجعه به نمایندگی تعمیرگاههای مجاز و یا ایساكو با مشكل كمبود قطعه و یا افزایش غیر منطقی نرخ قطعه مواجه شدند می توانند با شماره تلفن های 7753031 الی 2  و یا 77539764 تماس داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز