خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا عنوان شد:

اعلام مجدد آلودگی در شیرها برای واردات شیر خشك است/ رنگ تیره شیرها از حرارت بالاست

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۲۲۷

عدم کاهش تولید نشان از عدم کاهش مصرف است که اگر کاهش مصرف شیر به دلیل تغییردر نوع مصرف محصول تولیدی نباشد ممکن است که به دلیل جابه‌جایی میزان مصرف از طبقات کم درآمد به طبقات پر درآمد جامعه باشد که اگر اینگونه باشد دولت باید به فکر کمک به این قشر از جامعه باشد.

دبیر انجمن صنایع لبنی ایران هرگونه آلودگی در شیر‌های پاستوریزه و استرلیریزه را تكذیب كرد و شیر تولیدی در كشور را کاملا سالم و بدون مشکل دانست.

احمد مقدسی عضو هیات مدیره مرکزی مهاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص آلودگی شیر‌های پاستوریزه و وجود وایتکس و افزودنیهای در آن ها اظهار داشت: این گفته‌ها شایعاتی غیر منطقی است اگر وایتکس در شیر بریزند باعث می‌شود که شیر ببرد و قابل مصرف نباشد.
وی ادامه داد: بهترین راه برای تشخیص سالم بودن شیر جوشاندن آن است و شیر غیر سالم به محض جوشانده شدن بریده بریده می‌شود.

رضاباکری دبیر انجمن صنایع لبنی ایران نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص رنگ تیره برخی از شیرهای استرلیزه اظهار داشت: شیر استرلیزه باید به مدت ۵ ثانیه در دمای ۱۴۰ درجه قرار گیرد، اگر دستگاه‌ها از کنترل خارج شوند و این زمان اندکی بیشتر شود باعث کارامل شدن شیر خواهد شد، كه برخی این موضوع را به عنوان آلودگی عنوان كرده‌اند كه این خلاف واقعیت است.

وی ادامه داد: کدر شدن شیر و یا به رنگ کرم- قهوه‌ای در آمدن شیر در اثر حرارت هیچ اثری بر سلامت آن ندارد و شیر‌ها قابل مصرف هستند.

باکری با اشاره به اینکه هیچ کدام از کارخانجات لبنی مجاز به استفاده از افزودنی‌ها نیستند، گفت: هیچ کدام از کارخانجات مجاز به استفاد از نگهدارنده‌ها نیستند و همواره سازمان بهداشت و نظارت به تست تولیدات کارخانجات می‌پردازند و در صورت مشاهده این تخلف کارخانه پلمپ خواهد شد.

دبیر انجمن صنایع لبنی ایران خاطر نشان کرد: دلیل ماندگاری شیرهای استرلیزه دمای بالا است که شیر در آن جوشانده می‌شود و همچنین بسته بندی ۵ لایه است كه آلودگی‌های ثانویه نمی‌توانند به آن‌ها نفوذ کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز