خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دفتر برنامه ریزی تجاری سازمان توسعه تجارت اعلام كرد:

رونمایی از دو برند ملی صادراتی در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۴۷

هم اکنون یکی از بحث های مهم درمقوله تولیدات صادراتگرا مبحث برند محصولات تولیدی است که این موضوع هم اکنون درکمیسیون تخصصی برند درسازمان توسعه تجارت به همراه کمیته اجرایی و علمی و با حضور اساتید مجرب و برخی صادرکنندگان درحال پی گیری است.

 مدیر کل دفتر برنامه ریزی تجاری سازمان توسعه تجارت ازتدوین سند تولید ملی صادراتگرا از سوی سازمان توسعه و تجارت خبرداد وگفت:هم اکنون این سند در سازمان توسعه و تجارت درحال تدوین است که امیدواریم باارائه آن، تولیدات کشور را به شیوه ای سیستماتیک مدیریت و هدایت کنیم.

محمد رضا ایزدیان در گفتگو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب افزود:بانگاهی گذرا به تولیدات یک دهه گذشته و مقایسه آن با تولیدات کنونی و همچنین بازدید از نمایشگاههای تخصصی،می بینیم که اغلب محصولات تولیدی علاوه بر اینکه بازارهای داخلی را نشانه گرفته است صادراتگرا نیز شده اند.

وی بابیان اینکه معیارهای مختلفی را می توان برای یک تولیدصادراتگرا در نظر گرفت، گفت:فاکتورها و پارامترهای منطقی و اصولی برای سنجش یک تولید صادراتگرا وجود دارد از جمله کیفیت،بسته بندی،برند شرکت تاقیمت و سایر معیارها وهمچنین تنوع صادراتی  بسیاری از محصولات تولیدی که همگی نشان می دهد تولیدات ما به درستی مسیرصادرات راپیش گرفته است و در این راستا می توان به کالاهایی نظیر بستنی و زعفران و دیگر کالاها اشاره کرد که در یک دهه گذشته جزء سبدصادراتی نبوده  و درحال حاضر وارد سبد صادراتی ما شدند و تولید صادراتگرا محسوب می شوند.

ایزدیان، درادامه به تدوین سند تولید ملی صادراتگرا از سوی سازمان توسعه وتجارت اشاره و خاطر نشان کرد:ازجمله برنامه های خاص و ویژه سازمان توسعه تجارت تدوین سند تولید ملی صادراتگرا است که درصدد هستیم تا ازطریق تدوین این سند بتوانیم تولیدات صادراتی کشور را به شیوه ای سیستماتیک مدیریت و هدایت کنیم.

این مقام مسئول، درادامه به موضوع برند اشاره و ازآن به عنوان یکی از فاکتورهای اساسی درتولید صادراتگرا یاد کرد وافزود:هم اکنون یکی از بحث های مهم درمقوله تولیدات صادراتگرا مبحث برند محصولات تولیدی است که این موضوع هم اکنون درکمیسیون تخصصی برند درسازمان توسعه  تجارت به همراه کمیته اجرایی و علمی و با حضور اساتید مجرب و برخی صادرکنندگان درحال پی گیری است.

ایزدیان با بیان اینکه به لطف الهی تاپایان سال جاری 2برند ملی نهایی و معرفی خواهد شد، اذعان داشت:درصدد هستیم تا با همت و تلاش کلیه دست اندرکاران و مسئولین مربوطه،با تقویت موضوع برند،تولیدات صادراتگرا را از تولیداتی که صرفا برای بازار داخل تولید می شوند،متمایز کنیم.

به گفته ایزدیان؛تولید می تواند با محصول اصلی منطبق شده و یکی شود، اما این تغییر برند و لیبل است که از طریق آن تولیدات در بازار داخل به فروش رسیده و یا می توان تولیدات را توسط آن به یک محصول صادراتگرا تبدیل کرد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی تجاری سازمان توسعه تجارت، در ادامه به روز ملی صادرات در ایران اشاره کرد ویادآورشد: داشتن نگاهی جهانی به روزملی صادرات الزامی است، چرا که روزملی صادرات دربسیاری از کشورهای جهان از اهمیت بالایی برخورداراست و ارج نهادن به فرهنگ صادراتی با هدف ارتقاء و تعمیق فرهنگ صادراتگرا درمنابع انسانی کشورها و همچنین ارج گذاشتن به ارتقاء بهره وری و کیفیت ازاهداف مهم کشورها برای توسعه وبسط صادرات وتجارت کشورشان است.

این مقام مسئول با بیان اینکه دیگر مفهوم سنتی صادرات در دهه 50  و یا60 کاربردی ندارد،گفت:هم اکنون ترکیب کیفیت،قیمت،بسته بندی،برند و دیگر شرایط برخوردار از استاندارد جهانی است که تولیدات راصادراتگرا می کند و با مفاهیمی که درگذشته رایج بوده کاملا متفاوت است.

وی خاطر نشان کرد:اگر بخواهیم مجموعه ای از شرایط و استانداردهای خاص بازارهای جهانی را پوشش دهیم مستلزم این است که منابع انسانی،مالی،مدیریتی و ظرفیت های خاص و ویژه یک کشور به طور کامل درخدمت صادرات قرار گیرد که این مهم محقق نخواهد شد مگر با فرهنگ سازی وتوسعه و آگاه سازی عمومی؛این درحالی است که در این راستا روز ملی صادرات نیز بهانه ای خواهد بود تا از زحمات صادرکنندگان قدردانی شود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز