خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صنعت،معدن و تجارت اعلام كرد:

ارائه توانمندیها و ظرفیتهای صنعت غذایی ایران در اجلاس دی-هشت

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۱

پیشنهاد ارائه مکانیزمی برای پیگیری مصوبه های دی هشت در مورد صنایع غذایی و افزایش سطح مبادلات به میزان حداقل 10 درصد در هر سال، جزء پیشنهادهایی است که پیش بینی می‌ شود با تصویب روبرو شود.

مدیرکل دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صنعت،معدن و تجارت به ارائه توانمندیها و ظرفیتهای صنعت غذایی کشورمان در اجلاس دی هشت اشاره کرد و از اعلام آمادگی ایران برای توسعه همکاریهای چند جانبه میان کشورهای عضو دی هشت در صنعت غذایی خبر داد.
به گزارش ایلنا،مهدی صادقی نیارکی با اشاره به اعزام نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در بخش های مختلف حوزه صنعت و فناوری از جمله صنعت غذایی تصریح کرد: با توجه به اینکه هیئت ایرانی در این اجلاس در اکثر کارگروههای تخصصی از نماینده برخوردار است صنعت غذا نیز از این قاعده مستثنی نیست و محورهای مختلفی را برای تبادل اطلاعات و همکاریها ارائه خواهد کرد.
مدیرکل دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صنعت،معدن و تجارت، با بیان اینکه ارائه گزارشی از وضع صنایع غذایی ایران از برنامه های هیئت اعزامی در این اجلاس 3 روزه خواهد بود افزود: دراین اجلاس علاوه بر شناسایی و نشان دادن مزیتهای نسبی صنایع غذایی در ایران، به جایگاه صادرات، واردات، ظرفیت ها و سطح مبادلات دیگر کشورها و از جمله کشورهای عضو اجلاس دی هشت پرداخته خواهد شد.
صادقی نیارکی گفت: معرفی برندهای برتر کشور، سایتهای انجمن های صنایع غذایی، معرفی سطح استاندارد و تعرفه های کالاهای تولیدی صنایع غذایی و ارائه گزارشی در خصوص روند تولید غذاهای آماده در این صنعت، از دیگر اقدامات ما در این سفر خواهد بود.
وی در ادامه با اشاره به پیشنهادهایی که ایران ارائه خواهد کرد افزود: پیگیری روند اجرایی شدن مصوبه های دور قبل اجلاس دی هشت و ارائه پیشنهادهایی برای هرچه سریعتر انجام شده مصوبه ها در دستور برنامه های ما قرار خواهد داشت.
صادقی نیارکی، همچنین به راه های همکاریهای چند جانبه میان کشورهای عضو دی هشت و محورهای آن اشاره کرد و گفت: پیشنهاد ارائه مکانیزمی برای پیگیری مصوبه های دی هشت در مورد صنایع غذایی و افزایش سطح مبادلات به میزان حداقل 10 درصد در هر سال، جزء پیشنهادهایی است که پیش بینی می‌ شود با تصویب روبرو شود.
وی، ایجاد برند مشترک برای کشورهای عضو دی هشت جهت تولید محصولات غذایی با عنایت به مزیتهای این کشورها در این بخش و همچنین پذیرش تائیدیه های صادره در حوزه مجوزهای بهداشتی بر اساس استانداردهای بین المللی در میان این کشورها را از دیگر محورهایی ذکر کرد که هیئت اعزامی از ایران به آن خواهد پرداخت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز