خبرگزاری کار ایران

وزیر جهاد كشاورزی:

صادرات كشاورزی 64/1 میلیارد دلار بیشتر از واردات بوده است

در سال 90 هفتاد و هفت میلیون تن محصولات زراعی، هیجده میلیون و سیصد هزار تن محصولات باغی، 720 هزار تن شیلات، و 14 میلیون و سیصد هزار تن دام و طیور تولید شده است.

وزیر جهاد كشاورزی گفت:صادرات كشاورزی در سال 90، 64/1 میلیارد دلار بیشتر از واردات بوده است.

به گزارش ایلنا،خلیلیان در دیدار اعضای هیات دولت با رهبر معظم انقلاب،به اقدامات زیربنایی در بخش آب و خاك اشاره كرد و گفت: یكی از این اقدامات زیربنایی، گسترش شبكه آبیاری تحت فشار و اصلاح روشهای آبیاری است كه یك میلیون و دویست هزار هكتار از اراضی كشاورزی كشور تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته است.

آقای خلیلیان مجموع وسعت اجرای طرحهای زیربنایی در بخش آب و خاك را در دولت های نهم و دهم، 192 هزار هكتار بیان كرد و افزود: این آمار، سه برابر اقدامات انجام شده در سالهای قبل از 84 است.

بهره برداری از سه هزار و ششصد و نوزده واحد صنایع تبدیلی با ظرفیت 22 میلیون و چهارصد هزار تن، اصلاح ساختار واحدهای مرغداری و دامداری، و طرحهای ارتقای سلامت غذا از جمله اجرای عملیات كنترل بیولوژیك و مبارزه غیرشیمیایی با آفات، محورهای دیگری از گزارش وزیر جهاد كشاورزی بود.

آقای خلیلیان تراز بازرگانی صادرات محصولات كشاورزی را مثبت دانست و افزود: صادرات كشاورزی در سال 90، 64/1 میلیارد دلار بیشتر از واردات بوده است.

وی درخصوص تولید محصولات كشاورزی و باغی گفت: در سال 90 هفتاد و هفت میلیون تن محصولات زراعی، هیجده میلیون و سیصد هزار تن محصولات باغی، 720 هزار تن شیلات، و 14 میلیون و سیصد هزار تن دام و طیور تولید شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز