خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان پروفیل یوپی وی سی:

مواد اولیه پروفیل سازان در گمرک معطل مانده است

متاسفانه مواد اولیه وارداتی که تا پیش از این پس از ورود به گمرک ظرف کمتر از 72ساعت به کارخانه می رسید در حال حاضر تا بیش از دو ماه در گمرک معطل مانده است.

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان پروفیل یوپی وی سی اعلام کرد: در شرایطی که امسال با درایت خاصی از سوی رهبر فرزانه حمایت از تولید ملی نامگذاری شده، متاسفانه برخی عملکردها حاکی از درک ناصحیح این نامگذاری است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، محمود صداقت با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: امروز که شاهد برخی روابط غیر عادی تجاری دیگر کشورها هستیم باید مواد اولیه و برخی کالاهای وارداتی را از مقاصد دیگر و با دور زدن تحریم ها وارد کنیم که تولیدکنندگان با آگاهی از شرایط روز کشور به خوبی از عهده این کار برآمده اند، اما متاسفانه مواد اولیه وارداتی که تا پیش از این پس از ورود به گمرک ظرف کمتر از 72ساعت به کارخانه می رسید در حال حاضر تا بیش از دو ماه در گمرک معطل مانده است.

وی گفت: متاسفانه موضوع پاراف 1900 قلم کالای وارداتی از سوی سازمان ملی استاندارد به معضلی برای واردات مواد اولیه کارخانجات داخلی در سال حمایت از تولید ملی تبدیل شده است.

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان پروفیل یو پی وی سی موضوع ترخیص مواد اولیه مورد نیاز این صنعت را یک چالش همه گیر برای شرکت های تولیدکننده پروفیل یو.پی.وی.سی دانست و خواستار رسیدگی عاجل از سوی مراجع تصمیم گیر کشور شد.

سید محمد موسوی رئیس خانه صنعتکاران ایران نیز با انتقاد از برخی دستگاه ها در زمینه رفع مشکلات پیش روی تولید گفت: این مجموعه از آمادگی کامل برای همکاری با دولت و واحدهای تولیدی در زمینه شناسایی نقاط ضعف و رفع مشکلات پیش روی این واحدها برخوردار است.

وی یکی از اهداف تشکیل خانه صنعتکاران ایران را ایجاد ارتباط هماهنگ و دوسویه بین تولیدکنندگان و دستگاه های اجرایی کشور دانست بطوریکه طی مدت زمان فعالیت خود توانسته است گام های موثری را در راستای رفع موانع تولید و همچنین شکل گیری واحدهای صنعتی و معدنی جدید بردارد.

موسوی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی بخش تولید وضع سخت و دشواری را سپری می کند، تاکید کرد: این موسسه طی سال های گذشته تلاش کرده است تا نقاط ضعف قانونی موجود در بخش تولید را شناسایی و حتی بسیاری از موارد را به صورت طرح به مجلس ارائه کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر مشکلات متعددی به صورت مستقیم و غیرمستقیم بخش تولید را تهدید می کند و با ارائه راهکارهای قانونی و کارشناسی می توان فضای مناسب تری را برای خروج این بخش از بحران فراهم کرد و در عین حال زمینه سرمایه گذاری های جدید در بخش صنعت و معدن را مهیا ساخت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز