خبرگزاری کار ایران

نایب رییس خانه معدن ایران در گفت و گو با ایلنا مطرح كرد:

ممنوعیت صادرات و واردات غیر کارشناسانه بود

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۳۶

بهرامن با بیان اینكه بازارهای صاراتی و هدف برای صادرات واحدهای تولیدی یک شبه و بسادگی بوجود نیامدند گفت: برای بدست آوردن بازارهای هدف یک سرمایه گذاری درازمدت شده و یکباره با یک بخشنامه نمی توان تمام بازارها را بست و اگر مجددا بخواهیم بازاری را باز کینم هزینه زیادی را می طلبد.

نائب رییس خانه معدن ایران گفت: ممنوعیت صادرات و واردات غیر کار‌شناسانه بود.
محمد رضا بهرامن، در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به تصمیمات اخیر دولت در خصوص اعلام اقلام ممنوعه صادراتی و وارداتی اظهار داشت: بحثی که در خصوص ممنوعیت اقلام صادراتی و وارداتی اعلام شد غیر کار‌شناسانه بود و اگر مورد بررسی بیشتری قرار می‌گرفت قطعا راهکارهای مناسبتری برای آن اتخاذ می‌شد.
وی افزود: بدلیل نوسانات غیر عادی نرخ ارز حاشیه ناامنی برای آحاد جامعه بوجود آمد که منجر به این اتفاقات شد مسلما اگر نوسانات ارزی به این شدت نبود این اتفاقات رخ نمی‌داد.
بهرامن با بیان اینکه بازارهای صاراتی و هدف برای صادرات واحدهای تولیدی یک شبه و بسادگی بوجود نیامدند گفت: برای بدست آوردن بازارهای هدف یک سرمایه گذاری درازمدت شده و یکباره با یک بخشنامه نمی‌توان تمام بازار‌ها را بست و اگر مجددا بخواهیم بازاری را باز کینم هزینه زیادی را می‌طلبد.
وی خاطر نشان کرد: برخی می‌گویند بخشی از یارانه‌هایی که برای کالاهای ممنوعه استفاده شده چرا بگذاریم صادر شود اما آیا همه این کالا‌ها مصرف داخل دارد؟ به عنوان نمونه کالایی نظیر مس یا کالایی نظیر فولاد و آلمینیوم تنها بخشی از آن مصرف داخل دارد و مابقی برای صادرات در نظر گرفته شده است.
بهرامن با بیان اینکه این گونه تصمیمات حاشیه نامنی بوجود می‌آورد و سرمایه گذاری را تحت الشعاع قرار می‌دهد افزود: اگر مطالعات بیشتری انجام شود مشکلات کمتری خواهیم داشت. چرا باید مقررات یکنواخت برای همه لحاظ شود تا رانت بوجود آید؟
وی تصریح کرد: یکی از مناسب‌ترین راهکار‌ها برای برخورد با مشکلات اخذ عوارض است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز