خبرگزاری کار ایران

تحقق صادرات یك میلیارد دلاری فرش منوط به تامین اعتبارات دولتی

تحقق صادرات یك میلیارد دلاری فرش دستباف ایران در سال جاری مستلزم تامین اعتبار 30 میلیون دلاری بودجه برای تبلیغات خارجی و اعتبار 10 میلیارد تومانی برای تبلیغات داخلی است.

قائم‌مقام مرکز ملی فرش ایران گفت: تحقق صادرات یك میلیارد دلاری فرش دستباف ایران در سال جاری مستلزم تامین اعتبار 30 میلیون دلاری بودجه برای تبلیغات خارجی و اعتبار 10 میلیارد تومانی برای تبلیغات داخلی است.

به گزارش روابط عمومی مركز ملی فرش ایران، مهدی كاتب با اشاره به آمار افزایشی حجم صادرات در نیمه دوم سال، نسبت به آمار سال‌‎های گذشته گفت: برگزاری نمایشگاه فرش دستباف که در مهرماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد، باعث می‌شود تا همانند سال‌های گذشته‏، آمار صادرات فرش ایران در نیمه دوم سال بالاتر برود؛ زیرا تجار مختلف از شهرهای گوناگون در این نمایشگاه حضور یافته و سفارشات خود را برای خرید فرش دستباف ایرانی ثبت می‌كنند؛ در نتیجه برگزاری این نمایشگاه تعهدی است برای رسیدن به صادرات یك میلیارد دلاری كه برای سال جاری پیش بینی شده است.

قائم مقام مركز ملی فرش ایران در پاسخ به این سوال كه آیا این رقم برای صارات محقق خواهد شد یا خیر؛ اعلام كرد: مسئولان ما از همان ابتدا اعلام كردند كه تحقق این رقم در گروی الزاماتی است كه توسط مركز ملی فرش عنوان شده بود و قرار بر این بود كه آن الزامات را دولت تامین كند.

وی تصریح کرد: قرار بر این بود كه دولت 30 میلیون دلار‏، منابع برای تبلیغات فرش در خارج و 10میلیارد تومان هم برای تبلیغات داخلی اختصاص دهد كه هنوز با گذشت 3 ماه از تصویب، این طرح تامین اعتبار نشده است.

کاتب در ادامه درباره برگزاری نمایشگاه بین‌المللی فرش در مهرماه سال جاری گفت: نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف تهران از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌هایی است كه در سطح جهان برگزار می‌شود و از لحاظ حجم، مقدار، تنوع و حضور تجار از كشورهای مختلف می‌توان گفت بزرگ ترین نمایشگاه فرش در دنیا است.

وی افزود: به دلیل اهمیت این نمایشگاه، پاكستان هم بعد از این رویداد در ایران نمایشگاهی در كشور خودش برگزار می‌كند تا از حضور تجار در ایران استفاده كند و آنها را به نمایشگاه كشور خودش دعوت كند تا بلافاصله از ایران به آنجا مراجعت كنند؛ بنابراین می توان گفت نمایشگاه مهرماه ایران محوری برای نمایشگاه فرش كشورهای همسایه شده است.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز