خبرگزاری کار ایران

معاون اكتشاف سازمان زمین شناسی:

ثروت سرانه هر ایرانی از معدن 35 دلار است

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۴۷

سهم بخش معدن و صنایع معدنی از صادرات غیرنفتی در سال‌های اخیر بیش از ۳۰ درصد گزارش شده و به اعتقاد اقتصاددانان با تكیه بر منابع معدنی و قابلیت‌های آن می‌توان از این طریق با خلق مزیت رقابتی‌، تهدیدها را به فرصت تبدیل كرد.

معاون اكتشاف سازمان زمین شناسی و اكتشافات معدنی كشور گفت: در حال حاضر ثروت سرانه هر فرد از معدن 35 دلار است.

به گزارش ایلنا، بهروز برنا، با بیان اینكه سهم معدن می تواند در ثروت سرانه هر فرد افزایش یابد، افزود: در حال حاضر ثروت سرانه هر ایرانی از معدن 35 دلار است در حالی كه این رقم در كشوری همچون تركیه بالغ بر 534 دلار است.
وی با بیان اینكه با توجه به مزیت های معدنی كشورمان، معادن می توانند نقش پررنگ تری در اقتصاد كشور و ایجاد ثروت و رفاه اجتماعی ایفا كنند افزود: ایران علاوه بر برخورداری از ذخایر معدنی، از نظر ذخایر نفت و گاز نیز از شرایط خوبی برخوردار است. بنابراین با توجه به تنوع مواد معدنی، باید زیرساخت های لازم برای توسعه این بخش فراهم شده و فعالیت ها به سرعت رونق بگیرد.
برنا همچنین بر لزوم سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف معدن به‌خصوص اكتشاف معادن از سوی دولت و بخش خصوصی تاكید كرد و گفت: سهم بخش معدن و صنایع معدنی از صادرات غیرنفتی در سال‌های اخیر بیش از ۳۰ درصد گزارش شده و به اعتقاد اقتصاددانان با تكیه بر منابع معدنی و قابلیت‌های آن می‌توان از این طریق با خلق مزیت رقابتی‌، تهدیدها را به فرصت تبدیل كرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز