خبرگزاری کار ایران

برنامه صادراتی ایران خودرو اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۲۳

حداقل 35 درصد از تولیدات خودروی سبک معادل 500 هزار دستگاه در سال 1404 و 15 درصد از تولیدات معادل 150 هزار دستگاه تا سال 1393 به بازارهای جهانی صادر خواهد شد.

مدیر عامل ایران خودرو گفت: با توجه به ناپایداری تجارت جهانی و لزوم حضور موثر خودروسازان ایرانی در بازارهای صادراتی، ایران خودرو 20 بازار را به عنوان بازارهای هدف صادراتی مشخص کرده است.
به گزارش ایلنا، جواد نجم‌الدین افزود: در این راستا راهبردهای توسعه بازارهای صادراتی و سودآوری سایتهای تولیدی از اولویتهای این حوزه است.
به گفته وی حضور موثر در بازار رو به رشد کشورهای اسلامی و بازارهای نوظهور و چرخش پرتفولیوی محصولات صادراتی به سمت محصولات برند ملی، مهم ترین رویکرد ایران خودرو دراین زمینه است.
مدیر عامل ایران خودرو اظهار کرد: حداقل 35 درصد از تولیدات خودروی سبک معادل 500 هزار دستگاه در سال 1404 و 15 درصد از تولیدات معادل 150 هزار دستگاه تا سال 1393 به بازارهای جهانی صادر خواهد شد.
نجم الدین، دستیابی به حداقل 15 درصد صادرات (CKD + CBU) از کل تولید با میانگین حاشیه سود محصولات صادراتی در حد دو تا سه درصد تا سال 1393 را از راهبردهای کلان گروه صنعتی ایران خودرو ذکر کرد که با رعایت اهداف تعیین شده در آیین نامه ارتقای کیفیت محصولات سبک هدفگذاری شده است. بر این اساس در سال های 91 تا 93 به ترتیب 11.1، 3. 14 و 15 درصد تولیدات خودروی سبک صادر خواهد شد.
وی از 68 بازار بالقوه در دنیا به عنوان بازارهای هدف صادراتی شرکت ایران خودرو نام برد که کشورهای همسایه، اسلامی و همجوار با سایتهای تولیدی خارج از کشور را شامل می‌شود و از این تعداد در مرحله نخست 20 بازار با پتانسیل‌های بالاتر در اولویت نخست قرار گرفته که بر اساس اهداف صادراتی پورتفولیوی محصولات،در مجموع بیش از 80 درصد از حجم صادرات را به خود اختصاص خواهند داد.
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: این 20 کشور عبارتند از عراق، روسیه، سوریه، اوکراین، ترکیه، الجزایر، عربستان سعودی، مصر، اردن، لبنان، ونزویلا، بلاروس، آذربایجان، بلغارستان، سنگال، ارمنستان، ترکمنستان، قزاقستان، ازبکستان و تونس است.

وی بهره برداری از سرمایه گذاری و به سودرسانی سایتهای برون مرزی را از جمله رویکردهای ایران خودرو در توسعه صادرات به بازارهای جهانی ذکر کرد که از راه تخصیص محصولات جدید از برند داخلی به آن سایت ها بویژه دنا و رانا، برنامه‌ریزی دستیابی به 75 درصد بهره‌برداری از ظرفیت سازی انجام شده در آن سایت ها تا سال 93 و مذاکره با سایر شرکت ها در جهت تخصیص ظرفیت مازاد به محصولات آن برندها تحقق می یابد.

وی از توسعه همکاری‌های بین‌الملل با خودروسازان جهانی به ویژه شرکای تجاری کنونی خبر داد و گفت: روند تکمیل پرتفولیوی چند محصولی متوازن و ارائه و توسعه محصولات در سگمنتهای مختلف تبدیل شرکت به خودروسازی چند برندی (Multi-brand company) با قابلیت رقابت بالا مهم ترین ویژگی‌های روند همکاری‌های بین‌المللی ایران خودرو است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز